• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98102217065
  • منبع : نمایندگی سمنان

انجام 35 هکتار جنگل‌کاری و 6 کیلومتر کمربند حفاظتی در 5 حوزه آبخیز شاهرود

انجام 35 هکتار جنگل‌کاری و 6 کیلومتر کمربند حفاظتی در 5 حوزه آبخیز شاهرود

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از انجام 35 هکتار جنگل کاری و 6کیلومتر کمربند حفاظتی در 5 حوزه آبخیز شاهرود خبر داد.

محمدرضا کشاورزیان در نشست مدیران منابع طبیعی استان اظهار کرد: امسال بیش از 104میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پنج حوزه آبخیز شهرستان شاهرود اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار برای پنج حوزه مهم ابخیز ابر، ابرسج، میقان،دهملا و حوزه آبخیز تاش در نظر گرفته شده است که عملیات بیولوژیک، کمربند حفاظتی آنها به اتمام رسیده وعملیات جنگل کاری و عملیات آبخیزداری آنها در حال اجر است .

وی ادامه داد: در حوزه ابر حجم عملیات بند سنگ و ملات بیش از هفت‌هزار و 670 متر مکعب ، عملیات بیو لوژیک شامل بذرکاری و کپه‌کاری در حدود 150هکتار، 6کیلو متر کمر بند حفاظتی و 35 هکتارجنگل کاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های ابرسج و میقان نیز بالغ بر هشت هزار و 978 متر مکعب حجم عملیات بند سنگ و ملات ، 150هکتار عملیات بیولوژیک (بذر کاری-کپه کاری) ، یک کیلو متر کمر بند حفاظتی انجام شده و در حوزه ابخیز تاش نیز یک‌هزار و 710 مترمکعب حجم عملیات بند سنگ و ملات ، 175هکتار عملیات بذرکاری و کپه‌کاری و در حوزه دهملا 40 هزار و640متر مکعب بند خاکی و سر ریز ملات، 100هکتار عملیات بیو لوژیک یا به اتمام رسیده یا در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود کل حجم عملیات بندهای سنگ و ملات در پنج حوزه آبخیز این شهرستان را 58 هزار و 998 مترمکعب با اعتبار بیش 80میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 575 هکتار عملیات بیو لوژیک با اعتبار بیش از 500میلیون  ریال، 6کیلومتر کمربند حفاظتی با اعتبار بیش از600میلیون ریال و 35 هکتار جنگل کاری با اعتبار بیش از دو میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شاهرود انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بیولوژیک و کمربند حفاظتی در این حوزه‌ها به اتمام رسیده و عملیات ابخیزداری و جنگل کاری ان در حال اجرا است .

کشاورزیان در پایان اظهار کرد: هر چند اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری با تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی راهگشای حیات دوباره زمین است اما در کنار این مهم جلوگیری از جاری شدن سیلاب و تخریب زیرساخت‌های زندگی بشر عملکرد مهم این طرح‌ها است .

وی یادآور شد:هدف از اجرای این طرح‌ها در شهرستان شاهرود کنترل سیلاب، تغذیه آب سفره‌های زیر زیرزمینی و قنوات و جلوگیری از فرسایش خاک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha