• پنجشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98102620515
  • خبرنگار : 50184

مشارکت 200 حقوقدانان کرمانشاه در طرح "هرمسجد، یک حقوقدان"

مشارکت 200 حقوقدانان کرمانشاه در طرح "هرمسجد، یک حقوقدان"

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه از مشارکت 200 نفر از حقوقدانان کرمانشاهی در اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان خبر داد.

رسول بهرامی پور در اولین همایش هرمسجد یک حقوقدان که امروز(26 دی) با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه برگزارشد، جهاد حقوقی، عدالتخواهی و مبارزه با فساد را از جمله رسالت‌های اساسی سازمان بسیج حقوقدانان برشمرد و افزود: در بحث جهاد حقوقی آموزش همگانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و در این زمینه طرح‌هایی را نیز درحال اجرا داریم.

وی از طرح هرمسجد یک حقوقدان به عنوان یکی از این طرح‌ها یاد کرد وافزود: این طرح از دوسال پیش توسط سازمان بسیج حقوقدانان در کشور شروع و در استان‌های مختلف به مرحله اجرایی رسید.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه تصریح کرد: از اواخر سال گذشته با روی کار آمدن آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه این طرح در معاونت فرهنگی قوه قضائیه به جد پیگیری شد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح در استان کرمانشاه هم تاکنون نزدیک به 200 نفر از حقوقدانان استان اعلام آمادگی کرده‌اند تا بصورت داوطلبانه درحدود 400 مسجد استان به مردم آموزش‌های حقوقی بدهند.

بهرامی پور در ادامه خواستار همکاری ارکان مساجد استان همچون ائمه جماعات، هیات امنا، کانون‌های فرهنگی و ... برای اجرای موفقیت آمیز این طرح شد و گفت: در این طرح بدنبال این هستیم تا اختلافات حقوقی در خارج از محاکم قضایی رسیدگی و حل و فصل شود و از سوی دیگر کاهش آسیب‌های حقوقی، ترویج فرهنگ قانونمنداری و بصیرت افزایی حقوقی مردم را در آن پیگیر هستیم.

وی بابیان اینکه امروزه یکی از اَبَر چالش‌های دستگاه قضایی کشور حجم بالای پرونده‌های ورودی به آن است، اعلام کرد: در این طرح تلاش می‌کنیم تا آمار پرونده‌های وروی به دستگاه قضایی و اطاله  دادرسی‌ها را کاهش دهیم و دستگاه قضایی کارآمدتری داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه یادآورشد: مسجد از ابتدای تاریخ اسلام مبداء و منشاء بسیاری از تحولات اساسی بوده و امروز هم باید در خدمت رسانی به مردم محور باشد.

در ادامه این همایش مجتبی فتح اللهی نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز طی سخنانی مسجد را یکی از پایگاه‌های اصلی شکل گیری انقلاب اعلام کرد و گفت: در زمان جنگ هم کار پشتیبانی و اعزام به جبهه‌های دفاع مقدس در مساجد انجام می‌گرفت.

وی بابیان اینکه اکنون هم مساجد کانونی برای انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شده‌اند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا جایی که می‌توانیم از ظرفیت مساجد بهره ببریم و بتوانیم فعالیت‌های گسترده تری برای جذب بیشتر مردم به سوی این مکان‌های مقدس در آنها انجام دهیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به بیان برخی از مشکلات مساجد استان پرداخت و گفت: هرچند که مسجد باید مکانی باشد که درهای آن در هر ساعت از روز به روی مردم باز باشد، اما ارکان مسجد از پس پرداخت حقوق بالا برای جذب خادم برنمی آیند و کسی هم نیست بصورت مداوم در مسجد ارائه خدمات بدهد.

وی بابیان اینکه اکثر مساجد استان موقوفه‌ای برای اداره خود ندارند، یادآورشد: اگر می‌خواهیم فعالیت فرهنگی در مساجد داشته باشیم، قطعا ائمه جماعات و هیات‌های امنا استقبال می کنند، اما موانعی اینچنینی وجود دارد که باید همه  دستگاه‌ها برای رفع آنها پیشقدم شوند.

فتح اللهی نژاد در ادامه به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان هم در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این طرح تعدادی از حقوقدانان استان همکاری می‌کنند و در هفته یک یا دو بار برای نماز مغرب و عشاء در مساجد حضور پیدا کرده و در حد 10 تا 15 دقیقه آموزش‌های حقوقی به مردم می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha