• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98102821662
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بهزیستی گیلان:

کتاب منجر به توانمندی جامعه هدف بهزیستی می شود

کتاب منجر به توانمندی جامعه هدف بهزیستی می شود

ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، کتاب را نسخه شفابخش آینده این کشور دانست و گفت: با رساندن کتاب به دست افراد ناتوان و کم توان جسمی و آسیب دیدگان اجتماعی می توانیم منجر به توانمندی بیش از پیش آنان شویم.

حسین نحوی نژاد امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری ادارات کل بهزیستی و کتابخانه های عمومی استان گیلان که در کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم شناسایی نیازمندی های جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: همواره فرهنگ سازی باید به عنوان اولویت برنامه های ما قرار گیرد.

وی پیشگیری و درمان را دو مقوله مهم در برخورد با جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: برای پیشگیری از آسیب های جسمی و اجتماعی نیاز به آگاه سازی جامعه به ویژه گروه های در معرض خطر داریم، اما گروه های آسیب دیده اعم از دارای معلولیت(بینایی، حرکتی و...) و آسیب دیده اجتماعی(طلاق، اعتیاد و...) فوریت دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کتاب و مطالعه می تواند بخش مهمی از آگاه سازی جامعه را بر عهده بگیرد، گفت: علاوه بر معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی، سالمندان و افراد کم توان نیز نیازمند فضا و برنامه هایی هستند تا بتوانند گفتمان داشته باشند.

نحوی نژاد، حوزه کودک و نوجوان را از حوزه های تخصصی بهزیستی دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی با ۱۱۵۰ موسسه خیریه و تشکل و NGO دارای مجوز رسمی در حال ارائه خدمت به بیش از یک میلیون ایرانی است که ۶۵ هزار خانواده به صورت مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم این خدمات را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «پیک دانش» ویژه جامعه هدف بهزیستی گیلان، عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی خاستگاه انسان های فرهیخته و فرهنگی است و لذا با رساندن کتاب به دست افراد ناتوان و کم توان جسمی و آسیب دیدگان اجتماعی می توانیم منجر به توانمندی بیش از پیش آنان شویم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، کتاب را نسخه شفابخش آینده این کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه جای شهر باید برای افراد کم توان قابل دسترس باشد، اما طرح «پیک دانش» مورد حمایت کامل بهزیستی قرار دارد و از آن حمایت می کنیم.

نحوی نژاد با بیان اینکه نسل جوان نیازمند کتاب به معنای اصیل آن است، یادآور شد: نسل تحصیلکرده  گذشته با مطالعه کتب جانبی عجین بود، اما امروز تحصیلکرده ها با کتاب بیگانه هستند و لذا باید این پیوند را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha