• دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98103023342
  • خبرنگار : 50152

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کفش استان قم افتتاح می‌شود

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کفش استان قم افتتاح می‌شود

ایسنا/قم رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کفش استان قم با حضور 123 شرکت تولیدکننده و دارای برندهای معروف کشور افتتاح می‌شود.

ابوالفضل فراهانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کفش استان قم در یکم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور 123 شرکت تولیدکننده و دارای برندهای معروف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در پنجمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته، نشانه‌های برتر تجاری کفش کشور حضور دارند و عرضه محصولات می‌پردازند.

وی تحقق رونق تولید در صنعت کفش را یکی از اهداف مهم نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: نمایشگاه تا چهارم بهمن‌ماه باهدف رشد صادرات استان و معرفی برندهای برتر ویژه علاقه‌مندان داخلی و خارجی فعال خواهد بود.

فراهانی بیان کرد: در این نمایشگاه 50 درصد از نمایشگاه برای تولیدکنندگان قمی و 50 درصد دیگر نیز برای تولیدکنندگان از شهرهای مشهد، همدان، کرج، قزوین و تبریز جانمایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مراحل ثبت نام برای حضور در این نمایشگاه به صورت الکترونیکی انجام شد و بعد از اعلام فراخوان در مدت 3 روز بیش از 250 شرکت تولیدی اقدام به ثبت نام کردند که به واسطه محدودیت فضای نمایشگاهی بخشی 123 شرکت حضور پیدا می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگاه امسال، استقبال گسترده تولیدکنندگان داخلی از فضای نمایشگاهی است، در حالی که سال گذشته تولیدکنندگان تنها در نیمی از فضای نمایشگاه حضور یافتند.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های پنجمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته در سال جاری، اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده در کشورهای هدف و دعوت از 180 مهمان خارجی در قم است، همچنین 2 هزار جلد کتاب در معرفی تولیدات در نمایشگاه و بین علاقه‎مندان توزیع خواهد شد.

فراهانی عنوان کرد: در این نمایشگاه 74 درصد فضا در اختیار کالاهای مرتبط به تولید صنعت کفش، 14 درصد چرم مصنوعی، 6 درصد، ماشین آلات صنعت کفش 6 درصد و دیگر بخش‌ها شامل صنایع وابسته ازجمله بسته‌بندی، قالب‌سازی، شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه و پتروشیمی 6 درصد است.

وی اظهار کرد: وجود برخی از مشکلات در صنعت کفش موجب شده بود تنها 70 واحد تولیدی کفش در قم فعال باشد اما با پیگیری مسئولان و انجمن کفش در سطح استان، امروز بیش از 300 واحد فعال است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: ما در صادرات نیز در سال 97 فقط 80 میلیون دلار ارزآوری داشتیم اما با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، امسال ارزآوری بهتری نسبت به سال قبل در صادرات کفش وجود دارد.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha