• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98110503220
  • خبرنگار : 50187

مدیرعامل شرکت جهان فولاد:

هیچ مانعی برای توسعه در صنعت و صنایع پایین دستی استان کرمان وجود ندارد

هیچ مانعی برای توسعه در صنعت و صنایع پایین دستی استان کرمان وجود ندارد

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: تاکنون از آب به عنوان مشکلی در راه توسعه نام برده می شد که تا پایان امسال این مشکل در استان کرمان حل خواهد شد و در واقع هیچ مانعی برای رشد و توسعه در صنعت و صنایع پایین دستی وجود ندارد.

"علی عباسلو" امروز شنبه پنجم بهمن ماه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در سیرجان اظهار کرد: بالاترین سرمایه هر منطقه و کشور، نیروی انسانی است و هزینه های این حوزه در واقع سرمایه گذاری است.

وی افزود: استان کرمان و شهرستان سیرجان دارای سرمایه انسانی بالایی است که به خاطر قرار گرفتن دو صنعت بزرگ خاورمیانه(مس و فولاد) دارای پتانسیل بالایی در در این صنایع است.

عباسلو تصریح کرد: در منطقه گل گهر زنجیره تولید از استخراج سنگ آهن تا تولید شمش فولادی به صورت پیوسته و حمل مواد توسط نوار نقاله صورت می گیرد و در مس سرچشمه نیز ماده خام تا محصول نهایی را در یک نقطه داریم که هر دو می توانند دانشگاه های بزرگی برای آموزش صنعت و ارتباط خوب با دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی باشند.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد گفت: سیرجان می تواند یک منطقه خوب برای ساخت صنایع پایین دستی معدن گل گهر و مس باشد و صنایع جنبی می تواند سرمایه گذاران را جذب کند که زیرساخت ها نیز مهیاست و جاده، نزدیک بودن به بندرعباس، منطقه ویژه، حمل و نقل ریلی و هوایی در شهرستان آماده است.

وی افزود: تاکنون از آب به عنوان مشکلی در راه توسعه نام برده می شد که تا پایان امسال این مشکل در استان کرمان حل خواهد شد و در واقع هیچ مانعی برای رشد و توسعه در صنعت و صنایع پایین دستی وجود ندارد.

عباسلو اظهار کرد: از شرکت کنندگان در نمایشگاه درخواست داریم سیرجان و استان کرمان را با این دیدگاه ببینند که برنامه ریزی ۱۲ میلیون تن فولاد دیده شده و اکثر این پروژه ها به بهره برداری رسیده یا در دو سه سال آینده بهره برداری می شود لذا برای ساخت قطعات و تامین تجهیزات و مواد مصرفی برنامه ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه تحریم ها برای ما مقداری دردسر ایجاد می کند، اما باور ما می توانیم را تقویت کرده و در شرکت جهان فولاد از ابتدا با تحریم آغاز کردیم و حدود ۵ کارخانه را در تحریم ها ساختیم و برای راه اندازی کارخانه فولادسازی هیچ کدام از کارشناسان خارجی که تعهد داشتند، نیامدند و توانستیم با استفاده از تجربه و دانش همکاران فولاد مبارکه و خوزستان و جوانان آموزش دیده، خودمان کار را بدون حضور کارشناسان خارجی انجام بدهیم و تقریبا داریم به ظرفیت نهایی می رسیم و طی ۵ ماه گذشته به حدود ۸۰ درصد ظرفیت اسمی رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان اظهار کرد: این آمادگی را داریم که جهان فولاد به عنوان پایلوت در همه بخش های آهن اسفنجی، میلگرد، شمش فولادی و ... برای ساخت قطعات، تجهزات و مهندسی معکوس همکاری کنیم که با توجه به تحریم ها راهی به جز این وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha