• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98110603740
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بشاگرد:

۹۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان بشاگرد خاکی و در دل رودخانه قرار دارد

۹۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان بشاگرد خاکی و در دل رودخانه قرار دارد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بشاگرد گفت: ۹۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان بشاگرد خاکی و در دل رودخانه قرار دارد و همین مسئله کار را برای بازگشایی دشوارتر می‌کند.

عباس شبانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مسدود شده روستایی در این شهرستان، افزود: راه‌های روستایی این شهرستان به‌ویژه در بخش گافر و پارامون به دلیل طغیان رودخانه جگین و باتلاقی بودن محورها با مشکل جدی روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه پس از بارندگی‌های شدید دی‌ماه نیز توانستیم با اقدامات به‌موقع مشکل راه‌های روستایی را در اکثر نقاط شهرستان برطرف کنیم، اضافه کرد: تنها بخش زیرکوه به دلیل آنکه تمامی رودخانه‌های شهرستان بشاگرد به آن منطقه منتهی می‌شود، مسدود اما سایر راه‌های روستایی باز و در حال استفاده بود.

شبانی با اشاره به اینکه شدت بارندگی‌ها در شهرستان بشاگرد به‌گونه‌ای است که در برخی مناطق هر جا پا بگذاری از زمین آب خارج می‌شود، عنوان کرد: اکثر چشمه‌های زیرزمینی نیز بار دیگر احیاشده و به دلیل اینکه راه‌های روستایی شهرستان بشاگرد اغلب در رودخانه یا مسیر آن قرار دارد، مسدود شده است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان بشاگرد خاکی و در دل رودخانه قرار دارد و همین مسئله کار را برای بازگشایی دشوارتر می‌کند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بشاگرد با بیان اینکه بارندگی‌های اواخر هفته گذشته نیز سبب شد بار دیگر ۷۰ درصد مشکلات بارندگی‌های شدید دی‌ماه بازگردد، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ روستا در روز گذشته با مسدود شدن راه شان مواجه بودند و شرایط آب و هوایی امروز هم نیز نامساعد است.

شبانی در خصوص حضور وزیر راه و شهرسازی در این شهرستان، بیان کرد: در این راستا یک پل موقت و یک پل دائم بر روی رودخانه جگین احداث می‌شود که این امر موجب سهولت در رفت‌وآمد و برقراری راه ارتباطی ۵۶ روستا در این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قرار است تا بهمن‌ماه نیز پل موقت احداث شود، اضافه کرد: امروز معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بشاگرد حاضر خواهد شد و نقشه‌برداری این پروژه انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بشاگرد در پایان با اشاره به اینکه اعتبار ۳ میلیارد تومانی از ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده برای اجرایی کردن احداث این پل موقت تخصیص یافنه و در حال انجام تشریفات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha