• دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98110705249
  • خبرنگار : 71582

کمک کمیساریا به پناهندگان و ایرانیان آسیب‌دیده در سیل

کمک کمیساریا به پناهندگان و ایرانیان آسیب‌دیده در سیل

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریا) با دولت جمهوری اسلامی ایران و شرکای بشردوستانه همکاری می‌کند تا به بازماندگان سیل‌های اخیر که در دی‌ماه در استان سیستان و بلوچستان و در جنوب ایران جاری شده کمک کند.

به گزارش ایسنا، کامیونی حامل اقلام موجود در انبارهای داخلی کمیساریا به زاهدان رسیده تا مکمل تلاش‌های امدادی دولت ایران باشد. اقلامی از جمله چادر، بشکه آب، زیرانداز پلاستیکی، پتو، زیرانداز حصیری و وسایل آشپزخانه با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی میان حدود ۲۰۰۰ نفر از پناهندگان و ایرانیان در حال توزیع است.

بنابر گزارش‌ها از آنجایی که آب بالا آمده و حاشیه رودخانه‌ها را فرا گرفته است هزاران نفر از مردم مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. بسیاری اکنون در پناهگاه‌های پراضطراب به سر می‌برند. سیلاب جاده‌ها را فرا گرفته و دسترسی به حدود ۵۰۰ روستا را دچار مشکل کرده است.

سیل همچنین دسترسی به خدمات عمومی از جمله بیمارستان‌ها را مختل و به مراکز بهداشتی آسیب زده است. شرکای بشردوستانه همچنان نگران این مسئله هستند که سیلاب‌ها ممکن است خطرات سلامتی و شیوع بیماری‌ها را افزایش دهند. دسترسی به غذا و آب آشامیدنی از مهمترین نیازهای سیل زدگان و حدود ۱۱۰ هزار افغانستانی ساکن در آن منطقه هستند. مدارس در این مناطق همواره تعطیل هستند.

بنابر بیانیه مطبوعاتی کمیساریا، ایوو فریسن نماینده کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران می‌گوید: ما به عنوان کارمندان سازمان‌های بشردوستانه وظیفه داریم هر زمانی که مقدور باشد به افراد نیازمند کمک کنیم. با هماهنگی نزدیک با دولت ایران امیدواریم که پشتیبانی مکمل کمیساریا بتواند کمکی برای افرادی که خانه‌های خود را در سیلاب از دست داده‌اند، باشد.

کمیساریا اقدامات سریع دولت برای پاسخگویی به نیازهای پناهنگان و جوامع میزبان که از سیل آسیب دیده‌اند را مورد تقدیر قرار می‌دهد. از آنجایی که پیش‌بینی هواشناسی نشان دهنده موج جدید باران در روزهای آینده در استان سیستان و بلوچستان است، کمیساریا همچنان در کنار همتایان دولتی خود کوشش کرده تا در صورت نیاز از کمک‌رسانی‌های آن‌ها به ویژه در مناطقی با جمعیت بالای پناهنده پشتیبانی کند.

اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی، کمیساریا و سایر شرکا از سازمان مملل و سازمان‌های مردم نهاد در حال حاضر مشغول ارزیابی برای تعیین بهتر میزان خسارت و نیازهای جوامع آسیب دیده در استان سیستان و بلوچستان هستند.

ایران برای چندین دهه یکی از میزبانان برجسته پناهندگان در جهان بوده و هم اکنون حدود یک میلیون پناهنده افغانستانی ثبت شده در این کشور هستند. علاوه بر این تخمین زده می‌شود که بیش از دو میلیون افغانستانی بدون مدرک یا دارای گذرنامه‌های ملی در ایران زندگی می‌کنند. با وجود فشارهای شدید اقتصادی ایران همواره تلاش کرده است تا دسترسی افغانستانی‌ها به آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات اجتماعی را حفظ کند. کمیساریا از جامعه جهانی تقاضا دارد تا گردهم آمده و از تلاش‌های بشردوستانه دولت حمایت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha