• چهارشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98110906526
  • خبرنگار : 50152

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای بسیاری از جوانان ناشناخته است

منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای بسیاری از جوانان ناشناخته است

ایسنا/قم معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شخصیت و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای بسیاری از جوانان ناشناخته است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: ایشان دارای شخصیتی بزرگ و رفیع در میان امت اسلام به شمار می روند و در نزد پیامبر اسلام(ص) بسیار قابل احترام و عزیز بودند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در بسیاری از فضائل و ویژگی‌های اخلاقی و دینی، سرلوحه و الگوی مسلمانان و شیعیان و به ویژه بانوان هستند.

وی تصریح کرد: ایشان به خوبی در شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن دوران با بصیرتی کامل در دفاع از ولایت به صحنه آمدند و در این راه به شهادت رسیدند.

ظهیری عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در عرصه‌هایی چون عبادت، همسرداری، تربیت فرزندان، عفاف و حجاب، نگاه عالمانه به دین، ساده زیستی، اخلاص، قناعت، ایثار و سخاوت،حسن خلق، پایبندی به ارزش‌ها، تکلیف‌مداری و ولایت‌مداری الگوئی بزرگ محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: ارادت و عشق به بی بی دو عالم و نساء العالمین تنها به واسطه عمل به رفتار، منش و گفته‌های ایشان ثابت می‌شود، هر چند شخصیت و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای بسیاری از جوانان ناشناخته است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: باید مواضع اجتماعی و سیاسی و دینی ایشان را برای نسل جوان در شناخت مسیر واقعی حق بازگو و تبیین کرد.

وی گفت: اگر ایشان به عنوان بانویی صالح برگزیده شده‌اند به واسطه آن است که جز برای رضای خدا، هیچ کاری را انجام نداد و در پارسایی و اطاعت از خدا و رسول الله و ولایت، کوتاهی نکرد.

ظهیری عنوان کرد: وجود این بانوی بزرگ، به خانه امیرالمومنین، آرامش می‌بخشید تا امام علی(ع) روزهای سخت و دشوار در کنار پیامبر(ص) باشند و یا در نبرد با دشمنان و دفاع از دین، در صحنه جنگ حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در عمر کوتاه خویش با زمان‌شناسی و شناخت واقعی دوران و آگاهی از شرایط مبارزات سیاسی و اجتماعی را در پیش گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر بتوانیم به رهنمودهای ایشان به خوبی عمل کنیم و با الگوگیری از رفتارشان در زندگی گام برداریم و به سیره فاطمی جامعه عمل بپوشانیم، منتظران خوبی برای ولی عصر(عج) خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نباید سبک زندگی حضرت فاطمه(س) رامختص به نسل خاصی بدانیم، چرا که در همه اعصار می توان از ایشان الگو گرفت و زندگی‌شان را در جامعه نهادینه کنیم.

ظهیری تصریح کرد: امروز جامعه و خانواده، درگیر بسیاری از آسیب‌هاست و اگر نسبت به سبک زندگی ائمه‌اطهار در زندگی غفلت ورزیم، بنیان خانواده و جامعه دچار تزلزل می‌شود از این رو متولیان فرهنگی و رسانه‌ها باید در جنگ نرم دشمنان بر علیه ارزش‌ها، به تبیین سیره ارزشمند و حیات‌بخش ائمه اطهار(ع) و معصومین بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha