• پنجشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98111006852
  • خبرنگار : 50046

استاندار:

فقط یک چهارم از زیربنای کتابخانه های خراسان شمالی در روستاها قرار دارد

فقط یک چهارم از زیربنای کتابخانه های خراسان شمالی در روستاها قرار دارد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس گزارش نهاد کتابخانه های عمومی استان یک چهارم زیربنای کتابخانه های استان در مناطق روستایی است و این در حالی است که نیمی از جمعیت استان روستانشین هستند.

محمد علی شجاعی در نشست کتابخانه های استان که در 10 بهمن ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: زیرساخت ها در حوزه کتابخانه های استان فراهم است و باید با ارائه طرح کارشناسی سرانه مطالعه در جامعه به طور واقعی افزایش یابد.

وی افزود: 50 هزار نفر عضو کتابخانه های استان هستند که باید با آنالیز دقیق مشخص شود این اعضا از کدام اقشار جامعه هستند.

شجاعی ادامه داد: 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد که باید مشخص شود چند جلد از این کتاب ها مورد استفاده قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: باید به دنبال افزایش کیفیت مطالعه باشیم و در ادارات باید کتاب های تخصصی متناسب با وظیفه شان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: کتاب ها باید با کیفیت و قابل دسترس باشند و با ایجاد کتابخانه های سیار در روستاها باید کتاب ها بین مردم گردش داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نگهبان کتاب نیستیم، گفت:  سرانه مطالعه یعنی ورق خوردن کتاب ها و ماموریت کتاب این است که به خانه ها برود و ورق بخورد.

وی افزود: خرید و اهدای کتاب تنها برای ارائه آمار و ارقام است ما باید به دنبال اقدامات کیفی باشیم تا آثار مطالعه را بر پیکره جامعه ببینیم.

شجاعی ادامه داد: مطالعه موجب افزایش شعور و شان اجتماعی در افراد می شود؛ آموزش و مطالعه هر چند کم بر رفتارهای اجتماعی افراد اثر می گذارد.

 وی تاکید کرد: طرح هر دهیاری یک کتابخانه، هر مدرسه یک کتابخانه، هر مسجد یک کتابخانه و هر پایگاه بسیج یک کتابخانه می تواند با بررسی و ارائه آمار دقیق در استان اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha