• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98111409664
  • خبرنگار : 71626

انتشار «زنان دیکتاتورها» و «ملکه‌ی آب‌انبار»

انتشار «زنان دیکتاتورها» و «ملکه‌ی آب‌انبار»

کتاب «زنان دیکتاتورها» نوشته دایان داکرت با ترجمه محمدعلی عسگری و «ملکه‌ی آب‌انبار» نوشته فریده خرمی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «زنان دیکتاتورها» (موسولینی، لنین، استالین، مائو، هیتلر، صدام حسین، بن‌لادن) نوشته دایان داکرت با ترجمه محمدعلی عسگری در ۵۵۲ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۴هزار تومان توسط نشر پیدایش منتشر شده‌ است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: این دیکتاتورها زود فهمیدند که بدون حمایت زنان، بدون شریک کردن آنان در سرنوشت‌شان، برای دستیابی به قدرت نمی‌توانند شانسی داشته باشند. زنانی که به رغم نام‌های متفاوت یک‌ وجه مشترک دارند: می‌توانند به صورتی غیررسمی بر همه چیز، حتی امور حکومتی - تا جایی که به آن‌ها اجازه داده می‌شود - تاثیر بگذارند. 

گاه حکومت در دست همین آموزگارانی می‌چرخید که تا دم مرگ دیکتاتورها را همراهی می‌کردند. 

دیکتاتورها وحشی، خشن، ستمگر و مبتذل بودند. با این حال زنان آن‌ها را دوست داشتند. حتی اگر با رقبای بی‌شمارشان به آن‌ها خیانت کرده باشند. آن‌ها در قربانگاه حرص وحشیانه دیکتاتورها به سیاست، قربانی می‌شدند. در عین حال آنان را همراهی می‌کردند، از آن‌ها انتقاد می‌کردند، بازداشت می‌شدند و باز ثابت‌قدم بودند؛ زیرا به دیکتاتورها قوت قلب می‌دادند؛ زیرا دیکتاتورها به آن‌ها احتیاج داشتند...

کتاب «ملکه‌ی آب‌انبار» نوشته فریده خرمی نیز در ۱۲۸ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان توسط نشر یادشده به چاپ رسیده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: همه آن ماجراهای عجیب و غریب و تلخ و شیرین، تابستان هفت سال پیش اتفاق افتاد. تلخ‌ترینش این بود که پدر برای سعید دوچرخه خرید. عجیب‌ترین و شیرین‌ترینش دیدن گلیم‌گوش هفتم بود. 

از گلیم‌گوش با هیچ‌کس جز مادربزرگ حرفی نزدم. نه با مادر، نه پدر، نه با سعید. 

وقتی به مادربزرگ گفتم که گلیم‌گوش هفتم را در آب‌انبار دیده‌ام و با او حرف زده‌ام، نه ترسید، نه تعجب کرد، نه مسخره‌ام کرد. با انگشت‌های چروکیده کج و کوج، آرام پشت دستش زد و گفت: «آخی، حیوانکی گلیم‌گوش بیچاره. سالم است یا زخمی شده؟»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha