• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98111410342
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان عنوان کرد

هدایت ۲۴ پارک و مرکز رشد توسط سازمان تجاری سازی فناوری جهاددانشگاهی

هدایت ۲۴ پارک و مرکز رشد توسط سازمان تجاری سازی فناوری جهاددانشگاهی

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به تشکیل ستاد اشتغال در سال ۱۳۷۷، تصریح کرد: سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی هم اکنون ۳۱ شعبه در کشور دارد و ۲۴ پارک علم و فناوری و مرکز رشد را در سطح کشور هدایت می کند.

فریبرز جمالزاد امروز(چهاردهم بهمن ماه) در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به مشارکت سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در طول چهار دهه در تکمیل فرایند تولید دانش تا تجاری سازی نقش آفرینی داشته است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اشتغال در سال ۱۳۷۷، تصریح کرد: سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی هم اکنون ۳۱ شعبه دارد و ۲۴ پارک علم و فناوری و مرکز رشد را در سطح کشور هدایت می کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با تاکید بر لزوم توسعه توانمندی های شغلی و هدایت سرمایه های انسانی بازار کار، گفت: طرح مذکور توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده و ماموریت آن ایجاد شبکه تسهیل گری اشتغال و تربیت فراگیر با هدف شناسایی بازار و متقاضی و اتصال بخش خصوصی به بخش خصوصی در زمینه اشتغال بدون دخالت دولت است.

جمالزاد مشاغل خانگی را به لحاظ چابک بودن و انعطاف پذیری و کاهش هزینه های تولید مورد توجه دانست و عنوان کرد: سهم بخش خدمات براساس آمار سال ۹۶، ۴۸.۹ درصد است.

وی با اشاره به وضعیت پراکنش زنان سرپرست خانوار گیلان، خاطرنشان کرد: سهم زنان سرپرست خانوار بالای ۵۰ سال ۵۰ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است لذا در غربالگری تسهیل گری اشتغال سنین پایین تر را ملاحظه کردیم تا طرح برای دو دهه قابلیت اجرایی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان سهم مشاغل اجتماعی و خانگی گیلان را ۱.۴۵ درصد دانست و افزود: ۵۷۹ نفر از زنان سرپرست خانوار توسط دستگاه های اجرایی بر حسب ۱۲ مزیت نسبی به جهاددانشگاهی معرفی شدند و تاکنون ۲۷۰ نفر تحت آموزش زنجیره تسهیل گری از تولید تا تجاری سازی قرار گرفته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha