• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98111612089
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست هم اندیشی «ارائه راهکارهای اجرایی کاهش تصادفات سوانح حمل و نقل عمومی عنوان شد؛

بیشترین جابجایی مسافر برون‌شهری در ایلام با اتوبوس انجام می‌شود

بیشترین جابجایی مسافر برون‌شهری در ایلام با اتوبوس انجام می‌شود

ایسنا/ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر نقش شرکت‌های حمل و نقل مسافر در جلوگیری از کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در حمل و نقل تاکید کرد.

«نورالله دلخواه» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، در نشست هم اندیشی «ارائه راهکارهای اجرایی کاهش تصادفات سوانح حمل و نقل عمومی» هدف از اجرای این طرح نظارت و کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس‌های برون شهری عنوان و اظهار کرد:  در چند ماه اخیر حوادث جاده ای ناگواری رخ داد که باعث فوت جمعی از هموطنان شده و این امر  باعث نگرانی های مردمی و مدیران ارشد در سطح کشور شده است.

وی با بیان اینکه مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر نقش مهم و تعیین کننده‌ای در جلوگیری از کاهش تصادفات و خطای انسانی و ایمنی در حمل و نقل دارند، تصریح کرد: مدیران فنی باید نظارت‌های بیشتری بر ناوگان اتوبوسی و رانندگان داشته باشند و با توجه به اینکه گشت‌های راهداری به همراه پلیس راه در سطح استان فعال است، انتظار می‌رود رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسی همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ «رضا همتی‌زاده» رئیس پلیس راه استان ایلام نیز  اظهار کرد: بیشترین میزان جابجایی مسافرین در سطح استان از طریق اتوبوس‌ها صورت می‌پذیرد، لذا نیاز است که نظارت بیشتری بر نحوه عملکرد رانندگان و شرکت های مسافربری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد:مسافران می‌توانند تخلفات اتوبوس ها را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ به منظور بررسی تخلفات رانندگان اتوبوس ها ارسال کنند.

 «محمد حسنی» معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز، اظهار کرد:   سن ناوگان حمل و نقل اتوبوسی و آموزش رانندگان دو عامل مهم و تاثیرگذار در افزایش ایمنی سفرهای بین شهری و باید مدیران شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای به امر آموزش و ایمنی وسایل نقلیه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه امروزه از تکنولوژی روز دنیا و ابزارهای هوشمند برای کنترل و نظارت در امر حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود شرکت های مسافری می‌توانند با در اختیار داشتن این سامانه‌ها نقش بسزایی در کنترل ناوگان و جلوگیری از بروز تخلفات رانندگان اتوبوسی ایفا کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد:: امروزه در سایر کشورها بخشی از وظیفه کنترل و نظارت برعهده شرکت‌های  مسافری است که خودرو را از مبدأ تا مقصد با کنترل و نظارت دقیق هدایت می‌کنند تا از بروز حوادث احتمالی ناشی از خطای انسانی تا حد امکان جلوگیری کنند.

حسنی با بیان اینکه استان ایلام دارای جوان ترین ناوگان در سطح کشور است، تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن سفرهای نوروزی مدیران شرکت‌ها موظفند نظارت و کنترل خود را بر ناوگان تحت پوشش افزایش داده و در صورت هر گونه تخلف حمل و نقل جاده ای با شرکت های خاطی و مدیران آنها برخورد قانونی خواهد شد.

«محمدرضا رضایی» معاون راهداری استان،  در این نشست اظهار کرد: آمار سوانح جاده ای نگران کننده ای است و با توجه به دستورات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گشت های راهداری علاوه بر وظایف قبلی خود، نظارت ترابری را در جاده های استان عهده دار می‌شوند و نیاز است که شرکت های مسافری این موضوع را به عوامل زیر مجموعه خود ابلاغ کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی و شرکتهای حمل و نقل در جلسات فنی و ارائه پیشنهادات اجرایی به ویژه حذف نقاط پرحادثه می‌تواند برنامه‌ریزی‌های آتی را مطلوب‌تر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha