• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98112015030
  • خبرنگار : 50081

عضو انجمن شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی:

فضای آموزشی با کسب‌وکار فاصله زیادی دارد

فضای آموزشی با کسب‌وکار فاصله زیادی دارد

ایسنا/خراسان رضوی عضو انجمن شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی گفت: در چند سال اخیر مدرک‌گرایی نسبت به مهارت‌آموزی در اولویت قرار گرفته و فضای آموزشی با کسب‌وکار و صنعت فاصله زیادی پیدا کرده است.

مهندس سید مجتبی سعیدجلالی امروز، 20 بهمن ماه، در پیش‌همایش روز ملی مهندس که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آینده جایگاه مهندسی در صنعت و فضای کسب‌وکار دغدغه ماست و آن را به خوبی درک کرده‌ایم. این حوزه کماکان جای پیگیری دارد و باید این جایگاه را حفظ کنیم.

وی افزود: انجمن فنی و مهندسی تنها می‌تواند کانال‌های ارتباطی را ایجاد کند. توصیه من این است تا دانشجویان از فضای ایجاد شده استفاده کنند. انجمن فنی و مهندسی استان حدود 700 تا 800 عضو دارد که در حوزه کسب‌وکار مشغول فعالیتند و می‌توانند کانال ارتباطی خوبی هم برای همایش «روز ملی مهندس» و هم پس از آن باشند.

عضو انجمن شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو باید فضایی را ایجاد کند که زمانی که وارد فضای کسب‌وکار شد، ایده داشته باشد، تصریح کرد: امروز با مشاهده وضعیت دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شده و به عنوان نیرو وارد فضای کار می‌شوند، درمی‌یابیم به قدری فضای آموزشی ما با کسب‌وکار فاصله دارد که تا مدت‌ها فرد نمی‌داند باید از کجا کار خود را آغاز کند.

وی بیان کرد: متاسفانه در این چند سال اخیر مدرک‌گرایی نسبت به مهارت اولویت پیدا کرده است.

جلالی در خصوص چرایی فاصله دانشگاه با کسب‌وکار خاطرنشان کرد: برای پاسخ به این سوال دلایل متنوعی وجود دارد. اگر امروز همه افرادی که در دانشکده مهندسی تحصیل می‌کنند، مطالعه‌ای در کتاب‌های درسی زمان قدیم داشته باشند، تفاوتی در آن‌ مشاهده نخواهند کرد. این مساله نشان می‌دهد که دانشگاه ما به‌روز نبوده، دانشجویان ما مهارت ندارند و این امر در فضای صنعت مشکل به‌ وجود آورده است.

عضو انجمن شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: مهارت مقوله‌ای است که دانشجو در دانشگاه کسب می‌کند. دانشجویان ما دانش دارند اما از مهارت کافی برخوردار نیستند. رویکرد طرح‌های کارورزی و کارآزمایی نیز بیشتر متمرکز بر مدرک‌گرایی است تا اینکه واقعیت عینی داشته باشد. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و وارد کسب‌و کار شده‌اند، انتظاراتی در ذهن دارند که در واقعیت متفاوت است و این انتظار از فضای ناسالمی که وجود دارد، شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.