• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98112115651
  • خبرنگار : 50204

عضو جنبش اسلامی نیجریه:

جمهوری اسلامی شرایط شیعیان نیجریه را برای مردم دنیا تشریح کند

جمهوری اسلامی شرایط شیعیان نیجریه را برای مردم دنیا تشریح کند

ایسنا/مرکزی عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: انتظار ما از جمهوری اسلامی و رهبر ایران تشریح وضعیت کنونی ما برای مردم جهان است چراکه دشمنان ما با تمام توان اخبار کذبی را در خصوص شیعیان نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی منتشر می‌کنند.

مصطفی غربا امروز بیست و یکم بهمن ‌ماه، در همایش محور مقاومت انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیجریه که در اراک برگزار شد، افزود: دوران دانشجویی رهبر شیعیان نیجریه با پیروزی انقلاب اسلامی همزمان بود. وی تحت تاثیر تفکرات امام خمینی(ره) شیعه شد و مسلمانان نیجریه را برای مقابله با صهیونیسم هدایت کرد.

وی ادامه داد: شیخ ابراهیم زاکزاکی در دیدار با امام خمینی(ره) به طور اساسی با اندیشه های امام آشنا شد و پس از این آشنایی، اقدام به انتشار تفکر انقلابی و ولایت  فقیه کرد و موفق شد تفکر انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) را در مدت کوتاهی در نیجریه و کشورهای مجاور منتشر کند و با رفتار خود در مدت 25 سال حدود 51 میلیون نفر را شیعه کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به وحشت دولت نیجریه از تفکرات انقلابی، این دولت با سلاح آتشین به جان شیعیان افتاده است، مقابله دولت با شیعیان در زمان برپایی مجالس و مراسمات عزاداری نیز با حملات به شیعیان نمایان می‌شود.

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: دولت آل سعود مرکز و دانشگاه‌های زیادی را در این کشور برای آموزش وهابیت تاسیس کرده که با وجود این نیروهای آموزش دیده مشکلات شیعیان بیشتر هم می‌شود. برخی از افراد که در عربستان آموزش وهابیت می‌بینند پس از بازگشت به کشور به عنوان امامان مساجد و سخنران اقدام به انتشار تفکر وهابی می‌کنند. در این رابطه کتاب های زیادی توسط دولت عربستان به زبان نیجریه ترجمه و به سهولت در اختیار مردم قرار گرفته است.

غربا بیان کرد: در کشتار جمعی سال 2015 حدود 780 نفر از شیعیان کشته شدند که سه تن از پسران شیخ ابراهیم زکزاکی نیز در جمع این شهیدان بودند، همچنین در این حادثه تعداد زیادی از زنان نیز شهید و مفقودالاثر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سهیلا زکزاکی دختر شیخ زکزاکی نیز در این همایش اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی در کشتار سال 2015 میلادی دچار حادثه شد و اکنون که حدود 5 سال در بازداشت به سر می‌برد هیچگونه امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار وی قرار نمی‌دهند و هیچ پزشکی نیز اجازه معاینه وی را ندارد.

وی افزود: دادگاه‌های نیجریه بی گناهی شیخ زکزاکی را اعلام کرده و حکم آزادی وی را صادر کرده‌اند، اما تاکنون پس از گذشت 3 سال هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته و به سبب برخی اتهامات از آزادی ایشان ممانعت می‌شود.

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی در خصوص مخالفت دولت نیجریه با شیعیان بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسی شیخ زکزاکی از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و بهره‌مندی مردم از این اندیشه‌ها، دولت با فشار وارد کردن بر مردم شروع به ممانعت از فعالیت شیعیان کرد البته وهابیون نیز از شیعیان کینه دارند.

سهیلا زکزاکی ادامه داد: دولت این کشور با هدف جلوگیری از گسترش اندیشه‌های انقلابی و شیعی و با تاثیر از دولت‌های وهابی از فعالیت شیعیان ممانعت می‌کند، اما در جریان این فشارها نه تنها خانواده من بلکه تمام شیعیان مصمم به مسیر خود ادامه می‌دهند و ترسی ندارند.

وی اضافه کرد: سه تن از برادرانم در قتل عام سال 2015 و سه تن دیگر در حادثه‌ای دیگر به شهادت رسیدند که پدرم به آنها افتخار می‌کند و این اتفاقات را امتحان الهی می‌داند.

دختر شیخ زکزاکی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در جهت آزادی پدرش گفت: فارغ از شیعه بودن، ما مسلمان هستیم و باید همانند سایر مسلمانان برای ابراز عقاید خود آزاد باشیم، درخصوص فشارهای دولت نیز باید اقداماتی انجام شود. البته اقداماتی از سوی سازمان ملل آغاز شده اما جامعه جهانی سکوت کرده و تاکنون اقدام خاصی انجام نشده است.

وی امام خمینی(ره) را الگوی شیعیان و خانواده خویش دانست و افزود: ایشان اهل تقوا بوده و زندگی ساده‌ای داشتند و تمام مسلمانان جهان به ایشان افتخار می‌کنند.

براساس این گزارش، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با رویکرد جهانی شدن  انقلاب اسلامی در حوزه محور مقاومت برگزار شده تا اعلام کنیم انقلاب اسلامی در جهان صادر شده و دریافت کنندگان این پیام در دنیا فراوان هستند.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور بیان کرد: انقلاب اسلامی نفوذ سیاسی، اعتقادی و اجتماعی‌اش را بدون در دست داشتن اسلحه انجام داده و سربازان زیادی در اقصی نقاط دنیا دارد.

وی اضافه کرد: هدف دوم اعلام آمادگی در گام دوم انقلاب است تا بیان کنیم ما آماده‌ایم در داخل و خارج همدل و هم جهت با آرمان‌های امام و انقلاب زمینه گسترش جهانی انقلاب را فراهم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ائمه و حضرت مهدی(عج) را پشتیبان صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان دانست و گفت: نیجریه، لبنان، فلسطین، سوریه  و ایران دارای یک مرز جغرافیایی هستند، اما انقلاب اسلامی بدون مرز است و ما یک جهان انقلابی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha