• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98112116006
  • خبرنگار : 50177

وزیر راه و شهرسازی:

باید ظرفیت حمل بار راه‌آهن را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم

باید ظرفیت حمل بار راه‌آهن را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم

ایسنا/لرستان وزیر راه و شهرسازی گفت: باید ظرفیت حمل بار راه‌آهن را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم.

محمد اسلامی در مراسم پایان عملیات بازسازی خط راه‌آهن محور جنوب به طول ۲۹۰ کیلومتر که در محل راه‌آهن شهرستان دورود برگزار شد، با اشاره به اینکه کار مهمی در حوزه بازسازی راه‌آهن انجام شده و ما نسبت به این نوع فعالیت‌ها تأکید داریم، افزود: باید سرمایه‌های موجود را خوب نگهداریم، گسترش و ارتقا دهیم تا راندمان و ایمنی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه وقتی روسازی و زیرسازی در خطوط ریلی دچار فرسودگی می‌شود، سرعت قطار پایین آورده و ایمنی را به مخاطره می‌اندازد که نهایتاً منجر به خارج شدن قطار از ریل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه امروز خط جنوب با توجه به حداکثر استعدادی که دارد می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد، افزود: سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر را قطارها می‌توانند در این مسیر طی کنند و وقت کمتر اتلاف شود و درعین‌حال ایمنی بالاتری هم دارد.

اسلامی در ادامه به پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک اشاره کرد و با بیان اینکه موانع و مشکلات این طرح برطرف شده است، عنوان کرد: روز گذشته مصوبه شورای عالی را دریافت کردیم برای مشکلات قراردادی که داشت و قرارگاه هم متعهد با سرعت هرچه بیشتر این پروژه را دنبال کند.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های ریلی بزرگ کشور به لحاظ انجام کار در شرایط سخت است و هزار میلیارد هم اعتبار می‌خواهد، اضافه کرد: با تأمین اعتبار در زمان‌بندی مشخص بهره‌برداری خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اتصال راه‌آهن دورود به خرم‌آباد پروژه مهمی است، افزود: باید ظرفیت حمل بار راه‌آهن را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم.

اسلامی یادآور شد: در حال حاضر راه‌آهن جنوب، بندر امام به خرمشهر ظرفیت حمل ۵.۷ میلیون تن بار را دارد و افزایش این ظرفیت ضروری است.

اسلامی با اشاره به اینکه در ارتباط با راه‌های استان امروز بحث کردیم، ادامه داد: در خصوص آزادراه خرم‌آباد- اراک فعالیت خوب است و در هفته دولت مرحله اول که مربوط به بروجرد -خرم‌آباداست را به بهره‌برداری می‌رسانیم و تا پایان دولت هم پروژه تا اراک تمام می‌شود و این آزادراه زیر بار ترافیک می‌رود.

وی گفت: برای پروژه شازند -ازنا نیز پیمانکار جدید گرفته شده و در وضعیت جدید جای امیدواری است.

اسلامی در ادامه با انتقاد از اینکه خصوصی‌سازی‌های انجام شده خیلی دقیق و حساب شده نبوده و خیلی از زنجیره‌ها به‌هم‌خورده است، بیان کرد: در این راستا دچار یک سری مشکلات پیچیده شدیم که باید ساماندهی جدیدی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha