• جمعه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98112518321
  • منبع : نمایندگی زنجان

امام جمعه زنجان:

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از وفاداری آنهاست

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از وفاداری آنهاست

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر وفاداری آنها به نظام را اثبات کرد.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی همه زنان مومن تاریخ و جلوه همت هستی است و همه اعمال و رفتار او برای رضای پروردگار بود.
وی به صدور فتوای تاریخی امام خمینی (ره) در مقابل توطئه ضددینی استکبار جهانی در انتشار کتاب آیه‌های شیطانی اشاره کرد و افزود: مسلمانان با عمل به شریعت اسلام، احساس قدرت و عزت کردند و دشمنان برای جلوگیری از قدرت گرفتن مسلمانان، به توهین به مقدسات و پیامبر (ص) روی آوردند که امام با هوشیاری موضع‌گیری کردند و علمای شیعه و اهل سنت نیز از امام پیروی کردند.
وی با اشاره به اینکه حرکت مردم در ۱۹ دی سال ۵۶ موتور محرکه انقلاب بود، بیان کرد: در چهلم شهدای قم، مردم تبریز قیام کردند و آن‌قدر این حرکت‌ها اثرگذار بود که در چهلم شهدای تبریز، مردم یزد به پا خواستند و در چهلم مردم یزد مردم در دیگر شهرها قیام کردند.
امام جمعه زنجان، با تقدیر از حضور هوشمندانه توام با بصیرت امت اسلام مخصوصا مردم شهیدپرور زنجان و دیار غواصان دریادل، یادآور شد: پس از شهادت سردار سلیمانی، مردم در همه شهرها و روستاها، مراسم سوگواری برگزار کردند و اربعین این سردار شهید نیز باشکوه برگزار شد و مردم نشان دادند قدر کسانی‌که در راه خدا قدم برمی‌دارند را می‌دانند.
این مسئول ابراز کرد: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در سرمای سوزناک هوا، در هر سنی، کودک، مرد و زن، پیر و جوان حماسه آفریدند و بصیرت به خرج دادند و نشان دادند خون‌های پاک شهدا برای مردم عزیز است و با بیعت مجدد با امام مسلمانان تاکید کردند که پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.
خاتمی مردم ایران را وفادار به انقلاب، ایثارگر، مظهر شجاعت و اهل بصیرت دانست و گفت: مردم همیشه در صحنه حاضرند و این‌ها تکلیف دشمن را مشخص می‌کند. با وجود همه موانعی که دشمن ایجاد کرده است در مقابل استکبار هیچ ضعفی نشان نخواهیم داد.
وی به خدمات عمومی طی ۴۱ سال از عمر انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب ۷ روستا در استان برق داشتند و اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار برق دارند. پیش از انقلاب ۵۱ هزار خانواده از گاز استفاده می‌کردند و اکنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.
خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد جمعیت روستایی آب آشامیدنی سالم دارند، عنوان کرد: در استان زنجان همه جمعیت شهری و ۹۱ درصد مردم روستایی از راه آسفالت تردد می‌کنند و تولید محصولات کشاورزی به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است.
خاتمی ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی کشور را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: پیش از انقلاب پزشکان اغلب از هندوستان و پاکستان می‌آمدند، ولی اکنون ۹۷ درصد مردم به پزشکان بومی و فرزندان سرزمین خود دسترسی دارند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha