بهنام میرزا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: سرویس «تماسبان» همراه اول یکی از سرویسهای رایگان این اپراتور است که از طریق آن پیامک اطلاع از تماس های دریافتی را به مخاطبان ارسال می کند.
وی افزود: چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشید، «تماس بان» پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با شما تماس گرفته اند را به همراه زمان تماس، در یک پیامک برای مشترک ارسال خواهد کرد.
رئیس اداره امور مشتریان ارتباطات سیار مخابرات استان اصفهان با تاکید بر اینکه فعال سازی و استفاده از سرویس «تماس بان» رایگان است، خاطرنشان کرد: مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد ۱ لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال کنند. مشترکین برای فعال سازی, غیر فعال سازی و درخواست اعلام وضعیت سرویس می توانند کدهای مربوطه را به شماره ۹۹۱۴ ارسال کنند.
وی پیام های منتشر شده در خصوص هزینه بر بودن این سیستم را شایعه عنوان کرد و گفت: مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماسبان را در اختیار مشترکان قرار میدهد.
به گزارش ایسنا، اخیرا مطلبی در شبکههای مجازی و کانالهای پیامرسان مبنی بر این منتشر شده که پیامک سرویس «تماسبان» مشمول هزینه ۵۰۰ تومانی از مشترکین است و کاربران را مجاب میکند که این سرویس را غیرفعال کنند.
این پیام که در فضای مجازی دست به دست می شود، آمده: «شرکت مخابرات در ازای هر پیامکی که در خصوص در دسترس نبودن به شما می دهد، (مشترک مورد نظردردسترس نمی باشد، تماس شما ازطریق پیامک به ایشان اعلام خواهد شد, مبلغ ۵۰۰ تومان به حساب شما منظور می کند و نام این سیستم را «تماس بان»" نامیده! و جهت غیر فعال نمودن این سیستم، عدد ۵ را به ۹۹۱۴ ارسال نمایید این پیام را به گروه های دیگر بفرستید تا همه آگاه گردند.»
انتهای پیام
نظرات