• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98112619030
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در اصفهان برگزار می شود

 سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در اصفهان برگزار می شود

ایسنا/اصفهان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از ۲۷ بهمن ماه شاهد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی با رویکرد کودک و نوجوان در اصفهان به مدت چهار روز و با حضور ۶۰ غرفه در سیتی‌سنتر اصفهان خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری امروز (شنبه-۲۶ بهمن ماه) در نشست خبری دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی که با رویکرود کودک و نوجوان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی، اظهار کرد: امروز سرعت فضای مجازی و وسعت تاثیرگذاری آن باعث اهمیت این حوزه شده است، به واسطه فضای مجازی، امروز قادر هستیم از یک جای دنیا، با ضربه بر روی یک شاسی و با هزینه اندک، پیغام خود را به نقاط دوردست دنیا ارسال کنیم و این باعث شده که از این تکنولوژی هم به عنوان یک پدیده مثبت و هم به عنوان یک خطر و پدیده منفی یاد شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: اگر با نگاه مثبت به این پدیده نگاه کنیم، فضای مجازی می تواند در خدمت بشر باشد، اما از جهت دیگر اگر این ابزار به دست کسانی بیفتد که به فکر منافع خود هستند و ظلم و تهدید دیگران مد نظرشان است، این حوزه خطرناک است، همچون اتفاقاتی که در دنیای استکباری رخ می‌دهد و شاهد آن هستیم.

وی افزود: فضای مجازی و دنیای دیجیتال، امروز به حوزه وسیعی از کسب و کار تبدیل شده و یکی از وسیع ترین و پردرآمدترین حوزه‌های کسب و کار موجود، کسب و کار دیجیتال است.

انصاری ادامه داد: با این نگاه، فضای مجازی زمینه اشتغال بخش زیادی از جامعه، به خصوص اهل اندیشه و علم را فراهم کرده و همچنین کسانی که به قصد ارائه یا گرفتن خدمات وارد این فضا می شوند نیز امکان فعالیت پیدا کرده‌اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه حوزه مجازی در دنیا نوپا است، اظهار کرد: کشور ما سن و سال کمتری از باب حضور در این حوزه دارد، بنابراین نیاز به فرهنگ‌سازی وجود دارد و اگر بخواهیم مرزهای بین استفاده مثبت و منفی را متوجه شویم و از آن به درستی استفاده کنیم، نیاز به تبادل تجربه و افکار وجود دارد.

وی ادامه داد: سال هاست که سازمان ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف، در حوزه‌هایی همچون تولید محتوا و ارائه خدمات مجازی تلاش می‌کنند و یکی از اتفاقاتی که برای بهتر شدن و رونق این کار مثمرثمر خواهد بود، نمایشگاه‌هایی است که در این حوزه شکل می‌گیرد.

انصاری با اعلام اینکه امسال قرار است سیزدهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در اصفهان به شکلی جدید برگزار شود، گفت: تا دوره یازدهم، این نمایشگاه‌ها شکل نمایشگاهی معمولی و متداول داشتند و کسانی که دستی در کار داشتند، می‌آمدند و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می‌دادند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال قرار است تغییر رویکردی در برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انجام شود و فعالان این حوزه، در فضای ایجاد شده تبادل اطلاعات و تولید را با یکدیگر انجام دهند و در واقع به روایت امروزی‌ها B to B و به تعبیر ما تبادل کسب و کار با کسب و کار انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه نمایشگاه امسال، براساس موضوع برگزار خواهد شد، افزود: نمایشگاه دوازدهم با موضوع دین و کسب و کار دیجیتال در حوزه اسلام در قم برگزار شد و وصف خوبی از آن شنیده‌ایم و دوره سیزدهم این نمایشگاه، امسال با موضوع کودک و نوجوان در اصفهان برگزار خواهد شد، البته شاید موارد جنبی دیگری هم در کنارش برگزار شود، اما رویکرد اصلی این نمایشگاه، موضوع کودک و نوجوان است.

انصاری گفت: از ۲۷بهمن ماه شاهد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی با رویکرد کودک و نوجوان در اصفهان به مدت چهار روز و با حضور ۶۰ غرفه در سیتی‌سنتر اصفهان خواهیم بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: مهمانان دعوت شده علاوه بر بازدید از غرفه‌ها تبادل تجربه و معامله نیز خواهد داشت، همچنین این نمایشگاه، یک نمایشگاه تخصصی است و اهداف آن رونق کسب و کار رسانه‌های دیجیتال و نگاه فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha