• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98120200986
  • خبرنگار : 50163

/روز انتخاب/ امام جمعه ابهر:

اتهام‌زنی به مجریان انتخابات خلاف شرع و قانون است

اتهام‌زنی به مجریان انتخابات خلاف شرع و قانون است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: اتهام‌زنی به مجریان و کاندیداهای انتخابات خلاف شرع و قانون است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر به مسئله انتخابات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز اشاره کرد و افزود: انتخابات در یک کشور مردم‌سالار، ظرفیت اصلی برای اثبات پایگاه اجتماعی آن است که اگر با قدرت و برد خبری وسیع، وحدت ملی را در پشتیبانی از نظام به نمایش بگذارد، بهره‌ کافی از ظرفیت اجتماعی آن برده شده است؛ در غیر این‌صورت خسارتی سنگین در سود سرمایه‌ ملی یعنی حضور، به ارمغان خواهد داشت.

وی با بیان این‌که ما باید به‌دنبال انتخاب یک مجلس قوی باشیم، ادامه داد: مجلس قوی مجلسی است که فراهم آمده از انتخابات مبتنی بر مشارکت فعال مردم و انتخاب آگاهانه و بصیرانه آن‌ها بوده و دارای ترکیبی متوازن و متناسب و منطبق با نیازهای انقلاب و کشور و برخوردار از یک ترکیب مناسب از جوانان مومن و انقلابی و افراد اهل تجربه و اقدام باشد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به این‌که از دیدگاه رهبر معظم انقلاب مسئله مهم، جهاد عمومی، مایه‏ آبروی نظام، خنثی‌کننده‏ نیت‏‌های شوم آمریکا و صهیونیسم مایه برکت، تحول‏‌آفرین، مایه قدرت ایران، مصونیت‏‌بخش در برابر دشمن توصیف شده است، گفت: هر چه تعداد مشارکت‌کنندگان بالا برود، حتی اگر دلبسته اسلام و انقلاب و رهبری نباشند و فقط به ایران علاقه داشته باشند، لازم است در انتخابات شرکت کنند.

این مسئول تاکید کرد: دشمن با ناکامی در بی‌رونق کردن انتخابات، در فاز دوم همه توان خود را مصروف ایجاد اختلال در بهره‌برداری پس از آن می‌کند؛ همان‌گونه که در انتخابات ۸۸ موفق به این کار شد.

وی با اشاره به این‌که فرد منتخب با مطالعه دقیق درباره وظایف نمایندگی و فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه خود با هم‌فکری نمایندگان سابق و کاندیداهای رقیب از تجربیات و ایده‌ها و برنامه‌های آنان باید استفاده کند، گفت: نخستین وظیفه‌ فرد منتخب، استفاده از زمان پذیرش رسمی مسئولیت و تلاش بی‌وقفه در رفع مشکلات مردم است.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به این‌که طبیعی است در فضای رقابت‌های انتخاباتی، زیاده‌روی در کلام و نوشتار توسط داوطلبان یا حامیان ایشان اتفاق افتاده باشد اما فردای انتخابات چه کاندیدای پیروز و چه غیر او، باید کدورت‌ها را دور ریخته و اخلاق اسلامی را به ظهور برسانند، افزود: در شهرهایی که احیاناً، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود تا فرصت پایان فروردین ۹۹ دو نفر راه یافته به دور دوم باید کماکان در تقویت فضای اخلاقی انتخابات بکوشند و از هرگونه رفتاری که در شأن جامعه اسلامی نیست اجتناب کنند.

رحیمی با بیان این‌که اعتراض به روند انتخابات به‌ویژه روز رأی‌گیری، حق هر داوطلب و طرف‌داران آنان است، لکن اتهام‌زنی به دستگاه‌های مجری و ناظر و کاندیداهای رقیب به شکل علنی و پنهان، خلاف شرع و قانون است، گفت: لازم است رفتارهای کلامی و نوشتاری کنترل شده و هرگونه اعتراض به شکل مستند و قانونی از طریق مجاری آن اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha