• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98120402740
  • منبع : بوشهر

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد

برداشت ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر طی ۱۰ ماه

برداشت ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر طی ۱۰ ماه

ایسنا/بوشهر مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: با تلاش مجموعه شورای زکات استان، ۱۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماه امسال زکات برداشت شده که نسبت به سال گذشته رشد ۸۵ درصدی را نشان می دهد.

احمد لطفی صبح امروز در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار کرد: با مدیریت مناسب در حوزه زکات استان و با هدات عالمانه حضرت آیت الله صفایی بوشهری و راهبردهای علمی دقیق و جامع در شورای زکات استان بوشهر به یک توفیق بزرگ طی ۱۰ ماه امسال دست یافته است.

وی افزود: بر اساس آمار دریافتی از شورای زکات کشور، در طی ۱۰ ماه امسال کمیته امداد استان بوشهر به میاری و همکاری شورای زکات این استان، موفق به کسب رتبه اول جمع آوری زکات در سطح کشور شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: بر این اساس و با تلاش مجموعه شورای زکات استان، ۱۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماه امسال زکات برداشت شده که نسبت به سال گذشته رشد ۸۵ درصدی را نشان می دهد.

لطفی عنوان کرد: البته در سال ۹۷، برنامه پیش بینی شده برای جذب زکات، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برنامه ریزی شده بود که با تلاش های انجام شده این میزان به  ۵ میلیارد و ۵۰۰ رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۲ درصد به شکل زکات نقد، ۲۴ درصد به شکل جذب کالا، ۳۵ درصد زکات فطریه و ۱۹ درصد هم به شکل مستقیم پراخت به مردم جذب شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به تعمیر و احداث مسکن، کمک به تحصیل فرزندان، کمک به درمان بیماران، کمک به معیشت خانواده ها، کمک موردی به سایر نیاز خانواده ها و پروژه های عام المنفعه انجام شده است.

وی با اشاره به مهمترین شاخص های ترویج و جذب زکات در سال جاری، عنوان کرد: نشست های منطقه ای با همکاری جهاد کشاورزی و دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با حضور دهیاران و کارشناسان ترویج و مهندسین پهنه جهاد کشاورزی، جلسه هم اندیشی با حضور ۳۵۰ مبلغ علمای اهل سنت و شیعه شهرستان عسلویه و تقویت اعتماد عمومی با اطلاع رسانی و شفاف سازی هزینه کرد زکات در راستای توانمندسازی حانواده های تحت حمایت از قبیل مسکن، جهیزیه و درمان از مهمترین شاخص های ترویج و جذب زکات در سال جاری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha