• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98120403342
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان:

سدهای همدان آماده پذیرش آب‌های سطحی و روان هستند

سدهای همدان آماده پذیرش آب‌های سطحی و روان هستند

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سدهای استان آمادگی لازم برای پذیرش آب های سطحی و روان را دارند.

منصور ستوده عصر یکشنبه ۴ اسفندماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان، افزود: با احتمال آب شدن برف های بالادستی و جاری شدن آب های روان، از ۳۰ بهمن ماه دریچه سد کلان ملایر باز شده و از روز گذشته نیز دریچه های بیشتری باز شده تا جلوی سیلاب های احتمالی گرفته شود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی ها از برف بالادست سد کلان ملایر، ۱۰ میلیون متر مکعب ورودی برای این سد در نظر گرفته شده که هفت میلیون متر مکعب از مخزن سد را خالی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: در سد سرابی تویسرکان مشکل آنچنانی نداریم چرا که ۸۱ درصد سد پر است اما بااین وجود از دیروز دریچه های سد باز شده و تا فردا دو میلیون مترمکعب خالی خواهد شد.

وی درباره سد اکباتان نیز گفت: ۴۵ درصد مخزن سداکباتان پر است که تا ۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره بدون سرریز دارد همچنین ۴۳ درصد سد درگزین پر، نعمت آباد اسدآباد خالی و شیرین سو ۸۴ درصد پر است.

ستوده ادامه داد: نگرانی ما تغذیه مصنوعی ازندریان بود که دریچه ها را باز کردیم و تغذیه مصنوعی خالی شده و بقیه تغذیه مصنوعی ها را بررسی کردیم همچنین پیمانکاران برای مواقع اضطراری حالت آماده باش قرار دارند.

وی درباره لایروبی رودخانه ها نیز گفت: لایروبی رودخانه ها با وجود اعتبارات دیرهنگام، انجام شده و ۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده که بیشترین میزان در شهرستان های اسدآباد، فامنین، همدان و نهاوند بوده که رودخانه جوکار نیز از فردا انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تأکید کرد: تمام مرخصی های مدیران را لغو کردیم و اطلاع رسانی های لازم برای خطرات احتمالی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز گفت: باید آمادگی لازم در مواجهه با بحران ها داشته باشیم چرا که غفلت ما برای مردم قابل قبول نیست و مردم از ما کاستی ها را نمی پذیرند.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض طی یک سال و با این شرایط خاص پرداخت شد، اظهار کرد: مردم همیشه در اتفاقات صف اول هستند. توقعات نباید آنقدر بالا باشد که با یک بارش برف همه منتظر راهداری باشند و مردم خود نیز باید وارد کار شوند.

وی ادامه داد: سدها برای استان بسیار مهم هستند و با وجود تأمین آب، کنترل سیلاب ها را برعهده دارند از این رو باید نظارت زیادی بر آنها صورت بگیرد.

عراقی با بیان اینکه بیل مکانیکی در ایام اتفاقات بسیار کاربردی است، اظهار کرد: پیمانکاران در ایام بارش های آینده پای کار باشند.

وی با بیان اینکه در سیل فروردین نقاط حادثه خیز را احصا کردیم و از هم اکنون باید تمهیدات لازم را بیندیشیم، ادامه داد: گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها بسیار حادثه خیز هستند و باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: مصاحبه های متعدد درباره سیلاب ها انجام نشود و فقط مدیریت بحران سخنگو باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز گفت: با توجه به شناسایی نقاط ضعف و آسیب در سیلاب فروردین امسال امید می رود با مشکلی در بارندگی های پیش رو مواجه نشویم.

علیمردان طالبی افزود: با توجه به اینکه احتمال قیچی کردن و ایجاد راه بندان توسط تریلرها زیاد است درخواست می‌شود پلیس راه هنگام نامساعد بودن شرایط جوی برای این قبیل خودروها محدودیت تردد ایجاد کند.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه ها و مدارس اعلام کرد: تعطیلی دانشگاه ها و مدارس باید از سوی مدیریت بحران انجام بپذیرد و مدیران حق ندارند خودسرانه مدارس را تعطیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha