• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98120503638
  • خبرنگار : 50059

/یادداشت میهمان/

«معامله قرن» به «شکست قرن» تبدیل خواهد شد

«معامله قرن» به «شکست قرن» تبدیل خواهد شد

ایسنا/قزوین سید جواد هاشمی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)، در یادداشتی درخصوص معامله قرن که آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می‌نویسد؛ نطفه فتنه شکل‌گیری کشور جعلی اسرائیل در قبله نخست جهان اسلام و در قلب سرزمین‌های اسلامی از سوی نظام سلطه‌گران جهانی تحمیل و مردم مظلوم فلسطین، مورد انبوه ظلم و جنایت و آوارگی شدند و رژیم اشغالگر صهیونیستی جنگ‌های مختلفی نیز با اعراب، برای توسعه سرزمین‌های اشغالی داشته است.

آمریکای جنایتکار و اروپای وحشی همواره برای امنیت اسرائیل در تلاش برای تحمیل صلح سازشکارانه بود و نهضت آزادی‌بخش فلسطین را نیز با فریب و تطمیع، به انحراف و تسلیم کشاند، لکن مردم مظلوم فلسطین با انتفاضه‌های خود، ضربات مهلکی بر آن رژیم سفاک زده‌اند.

آمریکا و کشورهای غربی، با همراهی کشورهای مرتجع عرب، با طرح خاورمیانه جدید و زایش داعش وحشی، به دنبال ایجاد حریم امنیتی، برای سرزمین‌های اشغالی بودند که با تلاش و جهاد محور مقاومت، به شکست گرائیده است، امروز جغرافیای منطقه معکوس شده و اینک پشت مرزهای اسرائیل انباشته از انبار باروت‌های ضد اسرائیلی شده است.

انقلاب پرشکوه اسلامی، معادلات ظالمانه جهانی را برهم زد، نخست سفارت اسرائیل در ایران را تعطیل و رسماً از فلسطین حمایت کرد و با اعلام روز جهانی قدس، آن را مسئله اول جهان اسلام اعلام و همواره از آن حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند. بدین سبب پرده‌های ریا از نقاب کشورهای مرتجع عرب، فروریخت و ماهیت همسوئی آنان با رژیم اشغالگر قدس آشکار شد.

از سوی دیگر، حمایت آزادگان جهان از حق مشروع فلسطینیان گسترده‌تر گشت و چند سالی است که محور مقاومت در برخی کشورهای اسلامی شکل‌گرفته و توانمند شده و پیکان اصلی محور مقاومت به‌سوی آزادی قدس نشانه رفته است.

ایران اسلامی با عبور از چله پرافتخار انقلاب و تثبیت پایه‌های قدرت خود و در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی درحال گذار در تبدیل‌شدن به یک‌قطب جهانی و تأثیرگذاری بر حوادث جهانی و منطقه‌ای، به نفع جهان اسلام است و رهبر انقلاب نیز سه سال قبل وعده نابودی اسرائیل را تا ۲۵ سال بعد دادند؛ این سیاست ترس مضاعفی را به جان بزدل اسرائیلی‌ها و حامیانش انداخته است و در رؤیای نجات، جان پلید خود هستند.

معامله، به مفهوم دادوستد و اینکه چیزی دادن و چیزی ستاندن در شرایط تعامل دوسویه و عادلانه است، ولی اگر چیزی یک‌سویه و تحمیلی باشد، معامله نامیدن آن بی‌معنا و بلکه احمقانه خواهد بود، چرا که خواسته‌های یک‌طرف محقق و طرف دیگر مورد تظلم واقع می‌شود.

رونمایی از «معامله قرن» توسط رئیس‌جمهور آمریکا که پس از چند دهه ظلم و جنایت و فشار بر فلسطینیان و به‌صورت یک‌سویه از طرف مقابل آن‌ها تهیه شده و می‌خواهند با فشار و تطمیع آن را تحمیل کنند. به نظر می‌رسد هدف این طرح مختومه کردن پرونده وضعیت فلسطینیان بدون احقاق حقشان و آسودگی از انتفاضه‌های بعدی و آرامش در درون مرزهای فلسطین اشغالی بوده و قرارگیری تمرکز آن رژیم سفاک، بر همسایگان و ایجاد فتنه‌های جدید برای تأمین حریم امنیتی در بیرون مرزها باشد. قطعاً که بدون در نظر گرفتن حقوق مشروع فلسطینان درون و بیرون مرزها و نقض قوانین بین‌المللی نیز است، غیرمنطقی و غیر عقلی بوده و محکوم است.

طرح «معامله قرن» رؤیاپردازی‌های آمریکایی‌ها در خوش‌خدمتی به صهیونیسم، برای تقویت و تثبیت پایه‌های لرزان دولت اشغالگر اسرائیل در داخل اراضی اشغالی و در جهت کاهش بحران‌های داخلی و جلوگیری از پوکی استخوان رژیم اسرائیل است.

واقعیت میدانی در چند سال اخیر با شکست طرح صلح خاورمیانه و شکست حکومت وحشی داعش و تشکیل نیروهای مقاومت در عراق و سوریه و قوی‌تر شدن حزب‌الله لبنان و حتی غزه حاکی از آن است که سیر تحولات در جنوب غرب آسیا، به نفع محور مقاومت و در جهت تقویت احقاق حق ملت مظلوم فلسطین و در جهت متزلزل‌تر شدن رژیم غاصب اسرائیل و نشانگر قریب‌الوقوع بودن زلزله ویرانگر اسرائیل است.

جغرافیای محور مقاومت با شکست داعش و به‌خصوص با شهادت فرمانده محور مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط دولت جنایتکار آمریکا روزبه‌روز در حال توسعه، تقویت و مهیای نبرد با اسرائیل شده و ضدیت با آمریکا و طرح‌های استعماری آن و حتی شعارهای مردمی اینک به میان برخی مسئولان کشورها نیز کشیده شده و ضریب موفقیت طرح «معامله قرن» را به‌شدت کاهش داده است.

طرح ظالمانه و احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا تحت عنوان دروغ «معامله قرن» همانند طرح هفت سال پیش آنان که برخی با عنوان «توافق قرن» نام بردند، محکوم‌به شکست بوده و ابتر مانده و به نتیجه نخواهد رسید و «شکست قرن» نام خواهد گرفت.

به فرمایش رهبر معظم انقلاب «این طرح قبل از مردن ترامپ می‌میرد» و همان‌طور که کبریت ترور فرمانده مقاومت شهید قاسم سلیمانی سبب شعله ورتر شدن خشم انقلابی در ایران و منطقه و جهان شد، کبریت «معامله قرن» در باروت «منطقه مقاومت» سبب شعله‌ورتر شدن باروت‌های قلب‌های تپنده برای قبله محور مقاومت شده و نابودی اسرائیل را تا قبل از ۲۵ سال آینده بشارت می‌دهد.

در چنین شرایطی کار احمقانه ترامپ، در رونمایی از «معامله قرن» و فشار و تطمیع برای اجرای آن به‌مانند آن است که دیوانه‌ای کبریتی را در باروت مهمات انداخته باشد و این باروت برافروخته محور مقاومت انفجار رژیم صهیونیستی را در کوتاه‌تر شدن عمر نامشروعش تسریع خواهد کرد و ان‌شاءالله وعده الهی «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیبٌ» محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha