• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98120504203
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی دستور تخلیه منازل واقع در مسیر رودخانه اراک را صادر کرد

استاندار مرکزی دستور تخلیه منازل واقع در مسیر رودخانه اراک را صادر کرد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی دستور تخلیه منازل واقع در مسیر رودخانه اراک را صادر کرد و گفت: شهرداری باید در اسرع وقت اقدام لازم را در این رابطه انجام داده و در صورت عدم تخلیه با حکم قضایی این اقدام را انجام دهد.

سیدعلی آقازاده امروز دوشنبه 5 اسفند در ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: در سیل بهار امسال، تجربیات خوب و ارزشمندی برای اعضای ستاد مدیریت بحران استان کسب و ثبت شد تا در مواقع لزوم بتوان از این تجربیات استفاده کرد. در استان مرکزی به اندازه کافی تجربه، تجهیزات، نیروی انسانی و ماشین آلات وجود دارد و با استفاده از این ظرفیت ها می‌توان بارندگی‌ها و خطرات احتمالی ناشی از این بارش‌ها را به خوبی مدیریت کرد و پشت سر گذاشت.

وی افزود: با توجه به هشدارهای لازم هواشناسی در خصوص بارش‌های دو روز آینده، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران باید تا پایان بارندگی در حوزه مسئولیت خود بمانند و خارج نشوند، همچنین لازم است تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در صورتی که بارندگی‌های 48 ساعت آینده به خوبی مدیریت شود، نیازی به کمک نیست.

آقازاده بیان کرد: تا ساعت 22 امشب باید تمامی ماشین آلات بخش خصوصی و دولتی به جز شهرداری توسط فرمانداران و بخشداران  شناسایی و به مدیریت بحران استانداری و تا ساعت 23 این لیست به بنده اعلام شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت توزیع نیرو و تجهیزات و ماشین آلات در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است، اضافه کرد: شهرداری موظف است استفاده از ماشین آلات را ابتدا با اولویت شهرهای خود و سپس برای حومه شهر و مناطق نزدیک در اختیار ستاد بحران قرار دهد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: 15 تا 17 خانه در انتهای کرهرود اراک سبب تنگ شدن عبور مسیر رودخانه شده که طبق مصوبه شورای تامین باید تخلیه شوند. درخصوص این منازل زمین مورد نیاز نیز تامین شده و تا سه ماه آینده توافق انجام و تخریب صورت می‌گیرد، در حال حاضر نیز باید برای این خانواده‌ها در 48 ساعت آینده مکانی مشخص شود و در صورت مخالفت ساکنین، تخلیه منازل باید با دستور قضایی صورت گیرد.

آقازاده با اشاره به آسیب دامداری‌های سنتی در برخی روستاها اضافه کرد: جهادکشاورزی باید آمادگی داشته و هشدار لازم را به دامداران بدهد تا در صورت لزوم دامداری‌ها تخلیه شوند تا شاهد کمترین تلفات در دامداری های سنتی باشیم.

وی بیان کرد: در طرح زمستانی نیز 25 درصد کاهش تصادفات فوتی داشته‌ایم که امید است بتوان این آمار را حفظ کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha