• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98120604921
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در قزوین نداشتیم

تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در قزوین نداشتیم

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین از همه بیمارانی که دارای مشکل تنفسی هستند و باید بستری باشند تست گرفته و به تهران ارسال می‌شود، جواب تست را به اطلاع مردم می‌رسانیم، از همه افراد تست گرفتیم و حال عمومی آن‌هایی که مشکوک به بیماری هستند خوب است.

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: برای افزایش حساسیت و دقت تشخیص از کلیه بیماران که علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارند تست آنفلوآنزا می‌گیریم و اگر تست آنفلوآنزا و سایر بیماری‌ها منفی شد تست کرونا از فرد گرفته می‌شود و تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در قزوین نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بیمار مشکوک از نظر ما فردی است که علائم حاد تنفسی دارد و باید بستری شود، در این موقع از سال آنفلوآنزا و ویروس‌های دیگر نیز وجود دارد بنابراین نمی‌توان گفت همه علائم تنفسی مربوط به کرونا است.

وی عنوان کرد: کیت تشخیص در قزوین نداریم و به‌زودی به دست ما می‌رسد الان همه آزمایش‌ها به تهران انستیتو پاستور ارسال می‌شود، جواب برخی آمده و جواب برخی هنوز نیامده است در حال حاضر هشت نفر در بیمارستان‌های مختلف سطح شهر استان بستری هستند و این روال را نداریم که در یک بیمارستان خاص بستری شوند.

نامدار بیان کرد: سعی شده است برای بیمارستان‌ها در حد امکان تجهیزات تهیه شود، هشت نفر تحت درمان هستند اما قرنطینه نیستند، بیماران در اتاق ایزوله قرار دارند حتی اگر نتیجه تست آن‌ها منفی باشد در اتاق ایزوله می‌مانند ممکن است مبتلا به آنفلوآنزا باشند که شدیدتر از کروناست.

وی خاطرنشان کرد: اضطراب و استرس باعث شده است که مردم به سمت خرید ماسک بروند همین امر باعث کمبود ماسک در استان شده است درحالی‌که ماسک صرفاً برای افراد بیمار و نزدیکان بیمار کاربرد دارد، از طرفی مردم تحت تاثیرفضای مجازی قرار دارند به‌طوری‌که می‌گویند زنجبیل خوب است، درحالی‌که پشتوانه علمی ندارد، در همان روز می‌بینیم که قیمت زنجبیل به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha