• چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98120705313
  • خبرنگار : 50295

یک مسئول در اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان:

انتخاب درست، ازدواج آسان و زندگی موفق را به دنبال دارد

انتخاب درست، ازدواج آسان و زندگی موفق را به دنبال دارد

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: انجام مشاوره قبل از ازدواج در موفقیت بعد از ازدواج تاثیر عمده‌ای دارد.

لیلا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فعالیت‌ مراکز مشاوره‌ای ازدواج، اظهار کرد: پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج مهر، آنیسا، راه روشن، آوای فکر و نیک در زنجان و مرکز مشاوره همتای زندگی در شهرستان ابهر به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان، متولی اصلی برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های پیش از ازدواج بوده و وظیفه اصلی مراکز مشاوره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرها، روستاها و مناطق محروم را بر عهده دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گروه‌های مرجع مانند معلمان، پرستاران، ورزشکاران و اصحاب رسانه، با توجه به تاثیرگذاری و ارتباط با جامعه مخاطبان وسیع‌تر، کارگاه‌هایی برگزار می‌شود که به این طریق مفاهیم مهم را ترویج می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: در کارگاه‌هایی که اجرا می‌شود اگر تشخیص داده شود زوجی به مشاوره تخصصی‌تری نیاز دارند به مراکز مشاوه معرفی می‌شوند و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. همچنین زوج‌هایی که از لحاظ مالی مشکلی دارند نیز مشاوره رایگان دریافت می‌کنند.

کریمی گفت: در طول سال در مناسبت‌های مختلف مانند ایام دهه‌فجر، هفته جوان و ... مراکز یک روز را به مشاوره رایگان برای زوج‌ها اختصاص می‌دهند و هدف ما از انجام این‌گونه کارها این است که بتوانیم فرهنگ مشاوره و انجام آن را در جامعه رواج دهیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: علاوه بر اینکه در این مراکز جوانان و زوج‌ها با توجه به شرایط و تست‌هایی که طراحی شده و نیز با توجه به شرایط خود و خانواده، در مراحل قبل و بعد از ازدواج راهنمایی می‌شوند، این مراکز اتاق فکر نیز هستند و در رابطه با آشنایی بیشتر با مشکلات جوانان نیز موثرند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، مشاوره‌های قبل از ازدواج در موفقیت ازدواج تاثیر عمده‌ای دارد و ما با شعار «انتخاب درست، ازدواج آسان و زندگی موفق»، از فعالیت مراکز حمایت می‌کنیم و امیدواریم فرهنگ انجام مشاوره در جامعه بیشتر رواج یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha