• پنجشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98120806220
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس:

تاکنون مورد مشکوک ابتلا به کرونا در سلماس گزارش نشده است

تاکنون مورد مشکوک ابتلا به کرونا در سلماس گزارش نشده است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با موارد احتمالی کرونا ویروس در سلماس اندیشیده شده است و نگرانی از این بابت نداریم.

دکتر حمیدرضا جباری شامگاه ۷اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سلماس بااشاره به اینکه ۸۷ درصد مبتلا شوندگان با عفونت متوسط و ۱۳ درصد با عفونت تنفسی شدید مواجه می شوند که نیاز به بستری در بخش های ویژه دارند و در نهایت در ۲تا ۳ درصد از افراد میتواند منجر به فوت شود.

جباری تصریح کرد: بیان این نکته مهم است که درصد مرگ و میر کرونا از آنفلوآنزا کمتر است، اما مشکل اصلی سرعت بالای شیوع ان است و هر نفر باکرونای مثبت می تواند ۱۱ نفر را به کویید۱۹ مبتلا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس اظهار کرد: دوره کمون یا نهفتگی این بیماری ۱۴روز است و به دلیل این مدت زمان قرنطینه سازی هم نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد؛ بر این اساس راهکار قطعی برای پیشگیری از این بیماری فعلا وجود ندارد و پیش بینی ها حاکیست کرونا در عرض ۳ الی ۴ ماه کل دنیا را فراخواهد گرفت مگراینکه خود بیماری دراثر تغییرات اقلیمی و... متوقف شود.

جباری بیان کرد: باتوجه به شایعات روز افزون و بار فشار روانی موجود در جامعه ، اصحاب رسانه و خبرنگاران باتوجه به رسالتشان باید شبکه بهداشت و درمان را یاری نمایند و از این بار روانی کاسته شود.

وی  گفت: بنا به دستور وزارت هیچ صنفی حق و فروش ماسک را ندارد،کمبود در همه شهرهای استان و کشور وجود دارد که متاثر از جو روانی جامعه است.

جباری بیان کرد: بنا به تدبیر وزارت بهداشت، بر اساس نیازهای استان و موارد آلودگی ماسک توریع خواهد شد و اولین محموله ماسک وارد استان شده است البته نه برای فروش بلکه برای توزیع در زمان مقتضی.

وی تاکید کرد: ماسک تاثیری در پیشگیری ازکرونا ویروس ندارد و کسی باید ماسک استفاده کند که به این ویروس مبتلا شده است و بهترین راه پیشگیری از کروناویروس رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست ها و سایر اقدامات بهداشتی فردی است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان افزود: به مردم اطمینان خاطر می دهیم با سو استفاده کنندگان و احتکار کنندگان برخورد قاطع انجام می دهیم لذا مردم نیز موارد احتکار و تخلف را به شماره تلفن ۰۴۴۳۵۲۴۴۰۴۰ و سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

جباری خاطرنشان کرد: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به کویید۱۹ برابر دستورالعمل مشخص شده در سلماس نداریم و تمامی اقدامات و امکانات درون سازمانی و برون سازمانی شهرستان با قوت تمام در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در حال انجام است.

وی افزود: بهینه سازی نیروی انسانی و ظرفیتهای فیزیکی بیمارستان و اعمال محدودیت پذیرش اورژانس و اعزام حداقلی بیماران به مراکز درمانی خارج از شهرستان از جمله تمهیداتی است که در سلماس برای مقابله با این بیماری در نظرگرفته شده است.

به گزارش ایسنا، جباری گفت: ۳۰تخت در بیمارستان و ۲ دستگاه آمبولانس با کیت حفاظت فردی برای بستری و انتقال موارد مشکوک به کرونا با امکانات لازم فراهم شده است و در صورت نیاز آمادگی برای افزایش تعداد تخت هم داریم؛ همچنین ۱۰۰ دست لباس کامل حفاظت فردی هم برای شهرستان خریداری شده و به زودی تحویل خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیچ مکانی در سلماس حق سرو قلیان را ندارد و در صورت مشاهده از طرف تعزیرات و اماکن انتظامی و شبکه بهداشت پلمپ خواهد شد و مردم می توانند گزارشات خود را در این خصوص به شبکه بهداشت شهرستان اعلام کنند.

جباری تاکید کرد: با توجه به احتمال لغو مراسمات و جشن های مردم در رستورانها و تالارهای پذیرایی، هیچ یک از این مراکز حق اخذ جریمه را از طرف قرارداد، بابت لغو مراسم ندارد و در صورت مشاهده مردم می توانند مراتب را به اماکن انتظامی و شبکه بهداشت شهرستان اعلام کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی میان شبکه بهداشت و سازمانها و ارگانهای دیگر در بحث مقابله با کرونا وجود دارد و با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و این تعاملات امیدواریم مردم در سلامت این دوران را سپری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha