• پنجشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98120806322
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی:

۴۰۰۰واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله خوی نیازمند بازسازی هستند

۴۰۰۰واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله خوی نیازمند بازسازی هستند

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۶ نفر مصدوم از زلزله قطور و سلماس در بیمارستان بستری هستند.

 آیدین رحمانی امروز ۸ اسفند ماه در جلسه مدیریت بحران زلزله قطور خوی افزود: از مجموع ۱۲۷ مصدوم زمین لرزه های رخ داده در قطور و سلماس، ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند و بقیه افراد سرپایی مداوا شدند.

وی بابیان اینکه تا به امروز ۴۹۰۹ عدد چادر، ۴۰۲۲ والور و ۴۳۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مردم توزیع شده است،تصریح کرد:از سایر استانها نیز بیش از ۳۰۰۰ چادر و ۴۰۰۰ بسته غذایی به منطقه ارسال شده است.

رحمانی با بیان اینکه کمیته ساماندهی احشام زنده و تعیین تکلیف احشام تلف شده برگزار شد و در ۳ روستا با ایجاد ۷ واحد نگهداری ۱۱۰۰ واحد دام زنده ساماندهی شدند، یادآورشد: ۶ اکیپ دامپزشکی در محل حضور دارند و تا به امروز نسبت به بررسی موضوعات مربوطه و نیز در ۷ روستای اصلی و هدف نسبت به جمع آوری ۲۵۵ راس دام تلف اقدام شده است.

معاون استاندار بااشاره به اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن ۴۰۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند که ۳۷۰۰ واحد روستایی و ۳۰۰ واحد نیز در شهر قطور هستند، خاطر نشان کرد: ۱۳۰۰ واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند، ۳۷۰۰ واحد تاسیسات دامی و ۲۱۰ واحد تجاری و آموزشی و فرهنگی نیز نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش ایسنا، وی بااشاره به اینکه با تدبیر مقام عالی استان همه واحد های مسکونی نوار ۲۰ کیلومتر مرزی بیمه هستند و تیم های تخصصی در حال ارزیابی خسارت هستند، گفت: از مجموع واحدهای آموزشی در مناطق زلزله زده ۲ مدرسه نیاز به بازسازی و ۳ مدرسه نیز نیاز به مقام سازی دارند.

معاون استاندار گفت: پیگیری های لازم با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان شهرداری و دهیاری های کشور جهت تامین نیازهای منطقه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: مدیران می بایست نسبت به حضور مداوم در مناطق زلزله زده اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha