• پنجشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98120806424
  • منبع : نمایندگی قزوین

عرضه قلیان در اماکن عمومی قزوین ممنوع است

عرضه قلیان در اماکن عمومی قزوین ممنوع است

ایسنا/قزوین معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور دستورات قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت عمومی و جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی خبر داد.

علی فولیان، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح این خبر گفت: با توجه به انتشار کرونا ویروس در برخی از استان‌های کشور و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در استان قزوین و نظر به اینکه حسب اعلام کارشناسان و متخصصان امر بهداشت و درمان، مصرف قلیان یکی از سریع‌ترین روش‌های انتقال بیماری‌های تنفسی به خصوص ویروس کرونا است که می‌بایست از عرضه آن جلوگیری شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادستانی قزوین، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بیان کرد: متاسفانه علیرغم ممنوعیت قانونی و هشدارها، متاسفانه در سایه نظارت‌های ضعیف دستگاه‌های متولی عرضه قلیان در اماکن عمومی، سفره‌خانه‌های سنتی و قهوه‌خانه‌ها انجام می‌شود که تبعات زیانبار آن به خصوص در شرایط کنونی کشور متوجه سلامت عمومی است.

فولیان سلامت عمومی را از مصادیق حقوق عامه دانست و تاکید کرد: دادستانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضایی است در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است و در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، این موضوع از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است دستگاه‌های متولی اقدامات پیشگیرانه خود را در کمترین زمان اجرایی کنند.

وی افزود: طی مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی، دستورات قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت عمومی به خصوص جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی صادر شده و ضروی است دستگاه‌های متولی با فعال‌سازی گشت‌های مشترک، سرکشی و بازدیدهای سرزده با رویکرد اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و کنترلی نسبت به جلوگیری و ممانعت از شیوع مصرف قلیان در اماکن عمومی اقدام کنند.

این مقام قضایی استان در ادامه هشدار داد: در صورت عرضه قلیان، آلات و ادوات آن به عنوان جرم مشهود جمع‌آوری و واحد متخلف نیز پلمب و متصدیان و عرضه کنندگان متخلف تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با توجه به هشدارهای گذشته سخت و بازدارنده خواهد بود.

معاون دادستان مرکز استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: لازمه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید نسبت به این موضوع راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به جامعه آموزش داده و اطلاع‌رسانی شود تا از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha