• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98121410947
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان اعلام کرد:

تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، استراتژی بین الملل سازی دانشگاه

تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، استراتژی بین الملل سازی دانشگاه

ایسنا/اصفهان مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان گفت: اهداف و استراتژی هایی برای بین المللی سازی دانشگاه مشخص کرده ایم که تحت تاثیر آنها برنامه ریزی می کنیم.

کمال طیبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه هایی در راستای بین المللی سازی دانشگاه و حضور موثرتر در برنامه افق ۲۰۳۰ اتحادیه اروپا در نظر داریم. به عنوان مثال تبادل استاد و دانشجو را گسترش داده و جذب دانشجوی خارجی را بیش از پیش در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: جذب دانشجو و محقق از روش های مختلفی مانند برگزاری کنفرانس ها، کارگاه، حضور در نمایشگاه های بین المللی به دست می آید و در کنار آن، تقویت موضوعات بازاریابی و سایت بین الملل را نیز مطابق با شرایط برند دانشگاه و نوع تحقیقات مورد نیاز در برنامه داریم.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان تقویت همکاری های منطقه ای را مهم دانست و گفت: یکی از برنامه های مهم، نگاه منطقه‌ای و گسترش روابط در منطقه است. یکی از اهداف مهم برای سال آینده توسعه همکاری با دانشگاه های دارای اعتبار و امکانات خوب منطقه مانند ترکیه و پاکستان است.

طیبی یادآور شد: پیش از این قراردادهای همکاری در چهارچوب قراردادهای "اراسموس" و "طرح مولانا" به امضا رسیده و برنامه هایی برای تبادل دانشجو و استاد تعریف شده است.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی سازی تفاهم نامه های منعقد شده، ابراز امیدواری کرد: به منظور بین المللی سازی دانشگاه تفاهم نامه های زیادی با دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آسیایی داریم که نرخ فعال سازی این تفاهم ها را افزایش داده و به میزان ۷۰درصدی برسانیم.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه های ده ساله اتحادیه اروپا برای دانشگاه ها، توضیح داد: در برنامه افق ۲۰۲۰ اروپا، طرح های اراسموس و پروژه های مشترک ارائه شد که ما نیز به خوبی حضور داشتیم، اما در نظر داریم در افق ۲۰۳۰ که توسط اتحادیه اروپا اعلام می شود به عنوان شریک موثرتری در جذب پروژه های مشترک مطرح شویم.

طیبی خاطرنشان کرد: ساختارها و پیش نیازهای لازم برای حضور موثرتر در افق ۲۰۳۰ طی این چند سال به وجود آمده و کار را برای ما آسانتر می کند. زیرا اکنون هیئت علمی آگاه است که چگونه در پروژه ها مشارکت داشته باشد.

وی با بیان حمایت های مالی طرف های مقابل در این همکاری ها از محل منابع اتحادیه اروپا برای گسترش روابط علمی، تصریح کرد: نکته مهم این است که حمایت های مالی و هزینه ها بر عهده طرف مقابل است. دانشجو یا استادی که از طرف ما اعزام شود، هزینه رفت و برگشتی آن توسط دانشگاه میزبان پرداخت می‌شود. همچنین اگر کشور مقابل اعزام استاد یا دانشجو داشته باشد، هزینه های اعزام و اسکان نیز بر عهده آنان است.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان این همکاری ها را در جهت منافع دو طرف اعلام کرد و افزود: هدف، انجام پروژه های کاربردی است که برای هر دو طرف دستاوردهایی به دنبال داشته باشد و تنها برای تحصیل نبوده است. این همکاری های علمی و پژوهشی به منظور همتایابی همکاران است تا بتوانند روی موضوعات مشترک، پروژه های مشترک ارائه کنند و این توسعه دهی در راستای منافع دو طرف در مسائل کاربردی و مطرح سطح جامعه است.

طیبی با اشاره به شرایط تحریمی و محدودیت های روابط کشور نیز تاکید کرد: با توجه به محدودیت های موجود باید به دنبال فعالیت‌های قابل اجرا برویم‌. طرح های این چنین تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف کشور دارند و یکی از اولویت ها در بین المللی سازی همکاری ها، قوت بخشی به روابط منطقه ای است.

وی درباره روابط منطقه ای موجود، توضیح داد: اکنون با دانشگاه های ترکیه روابط خوبی داریم و تمرکزمان بر توسعه این روابط است. همچنین با دانشگاه های معتبر پاکستان، هند، قزاقستان و تاجیکستان نیز همکاری داریم.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان همچنین در خصوص نحوه انتخاب دانشجویان و اساتید برای اعزام، اعلام کرد: باتوجه به زمینه های مورد تفاهم برای همکاری، انجام کارهای رقابتی و زمان مورد نظر برای انجام پروژه و توافقات انجام شده، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha