• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98121914404
  • خبرنگار : 50107

مدیر مرکز مشاوره آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

مشاوره تلفنی آستان قدس برای کاهش اضطراب کرونا

مشاوره تلفنی آستان قدس برای کاهش اضطراب کرونا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت: مشاوره تلفنی و مجازی رایگان به افرادی که نسبت به ویروس کرونا دغدغه ذهنی و نگرانی دارند و دچار استرس شدند، در دو مرکز مشاوره از 8 صبح تا 8 شب ارائه می‌شود.

دکتر محسن اصغری نکاح در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص راه‌اندازی سامانه تلفنی کاهش اضطراب کرونا، اظهار کرد: از بدو بروز مساله کرونا، مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی یک کارگروه تخصصی بهداشت روان در گذر کرونا را تشکیل و چند فعالیت انجام داد که چالش‌های روانشناسی و بهداشت روانی پیش روی جامعه و راهکارهایی که باید برای آن داشته باشند را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه در این کارگروه به تولید کلیپ‌های چندرسانه‌ای و ارائه خدمات مشاوره مجازی و تلفنی پرداخته شد، عنوان کرد: 31 کلیپ بهداشت روان تولید و در فضای مجازی بارگذاری شده، همزمان مشاوره تلفنی و مجازی رایگان به افرادی که نسبت به این ویروس دغدغه ذهنی و نگرانی دارند و دچار استرس شدند، ارائه می‌شود.

اصغری نکاح افزود: این کار در دو مرکز ما انجام می‌شود، برخی مشاوران ما به صورت آماده پشت تلفن هستند و برای برخی نیز که امکان حضور ندارند، همکاران ما سوال را به آنها منتقل می‌کنند و آنها نیز به صورت مجازی پاسخ می‌دهند.مشاوران ما در مرکز آستان مهر رضوی شعبه بعثت با شماره 38008 و همچنین در آستان مهر رضوی شعبه الغدیر که نزدیک حرم مطهر قرار دارد، با شماره 32280544 و 32280545 پاسخگو هستند.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی بیان کرد: مشاوره‌های حضوری ما کار خود را انجام می‌دهند، اما ما قصد داشتیم برای کاهش رفت‌وآمدها و اینکه در چند روز اخیر تاکید شده ایمن‌ترین فضا، فضای خانه است، مردم دیگر نیاز به خارج شدن از خانه و رفت‌وآمد فیزیکی هم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مواردی که مشاوره تلفنی و مجازی دریافت می‌کنند، چند دسته هستند، عنوان کرد: یک دسته با مشاوره تلفنی کارشان را انجام می‌‎دهند، نوعی اطمینان خاطر برای فرد انجام و مساله حل می‌شود و اضطراب فرد کاهش پیدا می‌کند. دسته دیگر نیاز به انجام تکالیف دارند که مشاوره پیگیری می‌کند تا فرد دوباره زنگ بزند و فعالیت‌هایی که انجام شده را پیگیری کند. دسته دیگر مشکلات زمینه‌ای مانند وسواس، تجارب فوتی و ترس گذشته داشته‌اند که نیاز به مراجعه حضوری دارند.

اصغری نکاح ادامه داد: اکثر افراد معمولا حدود 80 تا 90 درصد با راهنمایی‌ها، اصلاح تعبیر و تفسیرها، شناخت باورهای اغراق‌آمیز و غلطی که دارند، یا با شیوه حل مساله یا تغییر در سبک زندگی معمولا، با انجام مشاوره‌های تلفنی رفع و رجوع می‌شوند و تنها عده کمی هستند که از گذشته هم مشکل زمینه‌ای روانشناختی داشتند و نیازمند پیگیری بیشتری هستند که به صورت تلفنی یا ارجاعات حضوری برایشان پیگیری می‌شود.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت:  8 تا 9 نفر به صورت آماده در این مراکز فعالیت دارند، اگر نیازی احساس شود می‌توان این تعداد را افزایش داد، اما فعلا همین تعداد پاسخگو هستند. زمان پاسخگویی نیز 8 صبح تا 8 شب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha