• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98122015713

استاندار فارس عنوان کرد:

نقش موثر پرستاران در آگاهی رسانی به مردم

نقش موثر پرستاران در آگاهی رسانی به مردم

ایسنا/فارس استاندار فارس بر اثرگذار بودن نقش پرستاران در کنترل بیماری کرونا و آگاهی‌رسانی به شهروندان به واسطه ارتباطی که با مردم دارند تاکید کرد.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۲۰ اسفند در دیدار با اعضای هیئت رئیسه نظام پرستاری استان، افزود: پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند که باید ابتدا از آنها محافظت شود، چرا که آنها باید به بیماران خدمات ارائه داده و جان آنها را نجات دهند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در استان فارس، عنوان کرد: اگر امروز استان فارس به نسبت استان‌های همطراز از وضعیت بهتری برخوردار است به دلیل اقدامات و فعالیت‌هایی است که انجام شده است.

استاندار فارس اضافه کرد: این بدان معنا نیست که در آینده پیک نخواهیم داشت، این پیک را نیز می‌توانیم داشته باشیم و به وجود بیاید و افزایش تعداد مبتلایان را هم داشته باشیم اما نهایت تلاش ما این است که این ویروس کنترل شود و مردم در یک آرامش مطلوب به زندگی خود ادامه دهند.

رحیمی افزود: از سوم اسفند  نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تشکیل شد و به دنبال آن مدارس، نماز جمعه، مراکز سیاحتی، زیارتی و تفرجگاه‌ها تعطیل شدند که همه این اقدامات در کاهش گسترش ویروس در استان و شهر شیراز اثرگذار بود.

او گفت: از اقدامات خوب دیگر تجهیر بیمارستان علی اصغر با سه تخت فشار منفی و 130 تخت بستری و بیمارستان چمران به عنوان بیمارستان پشتیبان است و در ادامه بیمارستان بقیه‌الله نیز به امر پذیرش بیمارستان مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

استاندار فارس ادامه داد: در طی جلسات متعدد و نظرات کارشناسی که از دانشگاه علوم پزشکی گرفتیم 9 مرکز نیز برای انجام معاینه و تست اولیه به مردم معرفی شد تا از مراجعه بیماران به یک مرکز و تجمع در یک نقطه جلوگیری شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت پزشک خانواده و درگیر کردن آن ها نیز به شکلی که مشاوره های علمی لازم به شکل حضوری و غیر حضوری به مردم ارائه دهند.

او با تاکید بر این که کمبود اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در روزهای ابتدایی مشهود بود، اظهار کرد: برای رفع این کمبودها واحدهای تولیدی جدیدی راه اندازی شده است و مشکلات آنان از قبیل مواد اولیه و سرمایه در گردش را رفع کرده‌ایم.

استاندار فارس افزود: در همین راستا 13 کارخانه با تغییر خط تولید به ظرفیت تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده اضافه شده‌اند.

رحیمی ادامه داد: در زمینه مراقبت از افراد چند گروه باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشند که کادر درمانی و بیماران زمینه‌ای مانند جانبازان شیمیایی و ریوی در این زمینه اولویت دارند.

او با بیان این که پرستاران به عنوان کسانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را نسبت به خطرات موجود در این زمینه هوشیار کنند، گفت: در فضای مجازی مطالب اشتباهی ترویج می شود که مخاطبان را به گمراهی می‌اندازد و پرستاران می‌توانند با شفاف سازی مانع از به خطر افتادن جو روانی جامعه شوند.

استاندار فارس با تاکید بر این که ورودی های استان فارس و ورودی همه شهرستان‌ها با جدیت و شدت کنترل می‌کنیم، گفت: در ایام نوروز در استان فارس پذیرای هیچ مهمانی نخواهیم بود و پس از پایان بحران کرونا با مهمان نوازی مردم استان از مهمانان استقبال خواهیم کرد.

هیئت رئیسه نظام پرستاری استان فارس نیز با قدردانی از استاندارفارس به عنوان نفر اول هدایت کننده دستگاه‌های اجرایی و به ویژه درمانی و خدمات و اقدامات بسیار خوبی که در مبارزه با بیماری کرونا در استان فارس انجام شده، آمادگی خود را جهت انجام کلیه امور در حوزه پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha