• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98122115996
  • خبرنگار : 50034

دبیر اجرایی اتاق اصناف استان همدان اعلام کرد

از تغییر کاربری غیرمجاز ۲۲ واحد صنفی تا مهربانی کاسبان همدانی

از تغییر کاربری غیرمجاز ۲۲ واحد صنفی تا مهربانی کاسبان همدانی

ایسنا/همدان دبیر اجرایی اتاق اصناف استان همدان از تغییر کاربری غیرمجاز ۲۲ واحد صنفی در همدان خبر داد و گفت: ۲۲ واحد صنفی در شهر همدان با تغییر کاربری اقدام به فروش آجیل و شکلات کرده‌اند که براساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

داراب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ایام نزدیک به عید نوروز هر ساله تعدادی از واحدهای صنفی اقدام به تغییر کاربری کرده و در فروش آجیل و شکلات ورود می‌کنند که در واقع به نوعی تغییر کاربری و تداخل شغلی محسوب می‌شود بنابراین با واحدهای صنفی که تغییر کاربری داده‌اند، برابر ماده ۲۸ قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه براساس مصوبه کمیسیون نظارت با هر واحد صنفی که تغییر شغل دهد، برابر قانون برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در شهر همدان امسال ۱۸ واحد در بازار سبزه میدان و چهار واحد در محوطه سرگذر اقدام به تغییر کاربری کرده‌اند که به این واحدها مهلت ۱۰ روزه داده شده تا به کاربری قبلی خود بازگردند و در صورتی که به قانون تمکین نکنند این واحدها پلمب خواهند شد.

داراب‌پور درباره افزایش نرخ شیرینی در همدان نیز خاطرنشان کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار امسال اعلام نشده است و به شدت صنف آجیل و قنادان مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا افزایش قیمت نداشته باشند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اعلام افزایش نرخ شیرینی از سوی رئیس اتحادیه صنف قنادان، ادامه داد: هنوز نرخ جدیدی از سوی کمیته نرخ گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به اتاق اصناف اعلام نشده است بنابراین حق افزایش قیمت وجود ندارند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه کروناویروس تأثیرات زیادی بر اقتصاد و کسب و کار کسبه های استان داشته است، تصریح کرد: اتاق اصناف همدان در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی است تا تسهیلاتی برای اصناف همدان اعمال شود.

وی افزود: صنوف همدان در اسفندماه نتوانسته‌اند فروش داشته باشند بنابراین به دنبال این هستیم که بعد از ریشه‌کن شدن این بیماری با برگزاری فروش فوق‌العاده و یا نمایشگاه بتوانیم جبران کنیم.

داراب‌پور درباره تعطیلی برخی از صنوف از جمله آرایشگاه‌های همدان نیز خاطرنشان کرد: اتاق اصناف هیچ واحد صنفی را مجبور به تعطیلی نکرده است بلکه برخی از واحدهای صنفی که با مردم در ارتباط مستقیم هستند به‌صورت خودجوش دست به تعطیلی واحدهایشان زدند.

وی درباره بازگشت به کار واحدهای تعطیل نیز گفت: با توجه به اینکه انتقال و شیوع کروناویروس در بین افراد سریع اتفاق می‌افتد برخی از واحدهای صنفی از جمله آرایشگاه‌ها به منظور پیشگیری و حفظ سلامت خود و مردم واحدهای خود را تعطیل کردند که اگر بخواهند مجدداً بازگشایی کنند از نظر اتاق اصناف مشکلی وجود ندارد فقط باید ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف استان همدان یادآور شد: اتاق اصناف از دانشگاه علوم پزشکی درخواست ماسک و لوازم بهداشتی کرده تا به صنوف مختلفی که با مردم ارتباط مستقیم دارند، داده شود.

داراب پور درباره بخشودگی اجاره بهای واحدهای صنفی در همدان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع کروناویروس تأثیرات منفی بر بازار کسب و کار داشته، مالکان برخی از واحدهای صنفی اقدام به بخشودگی اجاره مغازه های خود کرده‌اند به طوریکه در پاساژ مهستان اجاره تمامی واحدهای صنفی بخشوده شده و یک کسبه همدانی نیز اقدام به بخشودگی کرایه مستأجران خود کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha