• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98122116130
  • خبرنگار : 50038

رئیس اداره منابع طبیعی ملایر:

۱۳۵ هکتار از اراضی ملایر خلع ید شد

۱۳۵ هکتار از اراضی ملایر خلع ید شد

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از ۲۴ مورد خلع ید به مساحت ۱۳۵.۲۱ هکتار خبر داد و گفت: امسال ۲۰ فقره رفع تصرف از اراضی ملی به وسعت ۷.۶۵ هکتار داشتیم و ۷۰ مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۳۶۹ هکتار بررسی شد و به نتیجه رسید.

علی ده‌پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا، به شناسایی و کشف چهار فقره حمل غیرمجاز زغال به میزان ۷۳۰۰ کیلوگرم اشاره و اظهار کرد: امسال طی دو عملیات موفق به کشف ۲۲ تن چوب قاچاق شدیم.

وی بیان کرد: در طول سالجاری اصلاح و بازنگری نقشه ها به مساحت ۱۳ هزار و ۲۲۰ هکتار، اخذ سند اراضی ملی به مساحت ۳۳۷ هکتار، کاداستر اراضی ملی به وسعت ۴۳ هزار و ۷۰۵ هکتار و ۴۰۰ فقره پاسخ دهی به استعلامات، ۱۵۰ هکتار کپه کاری، ۳۷ هکتار ذخیره نزولات و ۱۲۰۰ هکتار قرق مراتع داشته ایم.

این مقام مسئول به ۴۶۰ هکتار جنگل کاری در ورودی شهر ملایر در حومه دریاچه کوثر، ورودی ملایر در محل جاده دم سیاه، بام ملایر، ورودی های شهرهای ازندریان، سامن، جوکار، منطقه لشگردر و حوزه سد کلان در طول سالجاری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات عمرانی به مسائل فرهنگی نیز توجه خاص داشته و امسال کلاس های آموزشی به منظور فرهنگسازی در راستای حفظ منابع طبیعی در روستای ده میانه، گلپرآباد، بیدکرپه و ... برگزار شد و در ۱۴ آذرماه نیز طرح بسیج همگانی نهال کاری در حوزه سد کلان به اجرا درآمد.

تولید یک میلیون اصله نهال در نهالستان قدس ملایر

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نهالستان قدس، تنها نهالستان استان همدان است که در شهرستان ملایر واقع شده، اظهار کرد: در این نهالستان یک میلیون اصله نهال تولید شده که شامل ۵۵ هزار و ۲۹۰ اصله درختان جنگلی مثل سرو نقره ای، کاج تهران، اقاقیا، زبان گنجشک، سنجد، افرا، توت و کاج سیاه است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۹۶۰۰ اصله در سطح شهرستان ملایر و مابقی در کل استان همدان توزیع شده است، گفت: همچنین تعداد ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان قدس تولید شده که ۴۰ هزار اصله آن در ملایر و مابقی در سایر شهرستان های استان توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha