• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98122116324

استاندار فارس اعلام کرد:

اعمال محدودیت‌های تردد در شیراز طی روزهای آتی

اعمال محدودیت‌های تردد در شیراز طی روزهای آتی

ایسنا/فارس استاندار فارس اعلام کرد که برای کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان، طی روزهای آینده محدودیت‌های تردد در شهر به صورت تردد پلاک‌های زوج و فرد یا محدودیت در عبور و مرور اجرایی خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۲۱ اسفند در جمع رؤسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گفت: هنوز برخی از مردم واقعیت این بیماری را درک نکرده‌اند، در حالی که این بیماری بسیار خطرناک است ودرمانی برای آن پیدا نشده است.

او با بیان اینکه مشکلاتی چون معوقات مالی کادر درمانی، ساخت و ساز و فیزیک بیمارستان‌ها مربوط به دیروز و امروز نیست، افزود: امروز با کمبود ملزومات مورد نیاز کادر درمان مواجه هستیم که این کمبود نتیجه این است که در گذشته جوابگوی شرایط عادی بوده‌ایم و برای شرایط بحرانی پیش‌بینی نکرده بودیم.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه ضمانت اجرای تصمیمات آنی باید تحلیل شوند و سود و هزینه آن را به لحاظ سلامتی و کنترل این بحران سنجید، اعلام کرد که از حضور متخصصان در ستاد پیشگیری از کرونا در استانداری فارس استقبال می‌کند.

رحیمی به مشکل کمبود ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات محافظتی برای کادر درمانی هم اشاره و خاطرنشان کرد که با تمهیدات اندیشده شده خط های تولیدی افزایش یافتند و برخی خطوط نیز که قابلیت تغییر داشتند به خط تولید ماسک و مواد ضدعفونی تبدیل شده‌اند.

او اولویت‌های استان را تامین ملزومات مورد نیاز کادر درمانی ذکر و خاطرنشان کرد: تصور نشود که اگر وضعیت فارس امروز از بسیاری از استان‌ها بهتر است، مربوط به یک کادر خاص است،  بلکه نتیجه تصممیاتی بود که موجب شد تا مدارس، خوابگاه‌ها، نمازجمعه، تفرجگاهها و مساجد و دانشگاه قبل از اینکه در سطح ملی تصمیم گرفته شود، در فارس سریعا تعطیل شد.

استاندار فارس با اعلام این موضوع که کنترل‌ها در مبادی ورودی شهرها تشدید خواهد شد، گفت: پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت را به تمام صنوف و دستگاه‌های اجرایی به صورت یک بخشنامه لازم‌الاجرا ابلاغ کرده‌ایم.

رحیمی آمادگی کامل برای برخورداری از شرایط بحرانی در فارس را اعلام کرد و با بیان اینکه قرنطینه تعریف خاصی دارد و از شخص اول به دستگاه‌های اجرایی کشور درخواست داده‌ایم که اختیاری برای اعمال محدودیت‌ها در قالب قرنطینه و ...به فارس داده شود، خواستار محافظت مجموعه‌های درمانی شد.

او همچنین عنوان کرد: اعلام کرده‌ایم که از صبح چهارشنبه ۲۱ اسفند ۴۰ درصد کارکنان دولت در استان دور کاری بروند تا مانع از تجمع کارکنان شویم.

استاندار فارس همچنین از صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب حاضر در جلسه خواست که تاکید شود تا مردم در منزل بمانند.

رحیمی گفت: پیک‌های موتوری در صنوف مختلف فعال شده و امید است بتوانیم آن را گسترش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha