• پنجشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98122217086
  • منبع : نمایندگی گیلان

فعالیت ۱۰ کارخانه برای تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در گیلان

فعالیت ۱۰ کارخانه برای تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در گیلان

ایسنا/گیلان معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: علاوه بر اینکه روزانه ۳۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود، ده کارخانه مواد شوینده و ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

محمد درویشکردار در گفت وگو با ایسنا گفت: از آغازین روزهای شیوع کرونا ویروس در گیلان تصمیم به افزایش تولید ماده شوینده و ژل ضدعفونی کننده گرفته شد و سه واحد صنعتی خط تولید خود را برای تولید این محصولات تغییر دادند.

وی افزود: در حال حاضر در مجموع ده کارخانه در گیلان به تولید مواد شوینده و ژل ضدعفونی کننده فعالیت مستمر دارند.

درویش‌کردار ادامه داد: به اندازه کافی این مواد در استان تولید می‌شو و داروخانه‌ها نیز به حد کفایت از این محصولات برای عرضه به مردم برخوردارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده بر ۱۹ داروخانه در شهرستان رشت و در مجموع در ۴۵ داروخانه در سطح استان از سوی ما به طور کامل نظارت و بازرسی می‌شوند تا به حد کافی این اقلام بهداشتی در این داروخانه ها برای رفع نیاز مردم وجود داشته باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه در مجموع روزانه ۳۰ هزار ماسک در واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود، گفت: در میزان تولید ماسک علاوه بر ماسک هایی که در واحدهای صنعتی تولید می‌شود، به صورت خودجوش و مردمی نیز شاهد تولید ماسک های صنفی و خانگی نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اغلب واحدهای صنعتی تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی کننده در شهرستانهای رشت، فومن و شفت  فعالیت دارند.

درویش کردار تصریح کرد: بر اساس نظارت معاونت غذا و دارو و سازمان صمت ۸۰ درصد تولیدات این واحد های صنعتی در بین داروخانه‌های استان توزیع می‌شود و ۲۰ درصد مابقی نیز بر اساس سوابق فروشی که در گذشته شرکت‌های فروش بین استانی داشتند، در صورت لزوم به دیگر استانها می‌رود.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha