• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98122417815
  • خبرنگار : 50256

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

استقرار ۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغات آذربایجان شرقی

استقرار ۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغات آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از استقرار ۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغات استان خبر داد.

علی رخ افروز در گفت‌وگو با ایسنا، از وضعیت خوب باغات استان خبر داد و افزود: در فصل سرمای امسال هیچ گونه خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه از جمله سرما، تگرگ و سیل در باغات استان وجود نداشته است.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با سرمای دیررس و تگرگ به باغات استان، اظهار کرد: در راستای آمادگی باغداران در مقابل حوادثی چون تگرگ، سیل و یا سرمای احتمالی پیش رو، دستگاه‌های مولد باد و دمنده هوا و هیترهای باغی مستقر شده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان هم‌چنین با انجام آبیاری‌های سبک، اجرای مه پاشی در باغات، به تعویق انداختن عملیات هرس بهاره درختان هسته دار و تاکستان‌ها و استفاده از محلول‌های ضد یخ جهت دیر باز شدن شکوفه‌ها نسبت به کاهش خسارت‌های احتمالی اقدام کرده است.

وی در خصوص اقدامات باغداران در آغاز فصل بهار، گفت: باغداران باید با انجام محلول پاشی قبل از متورم شدن جوانه‌ها، کاشت نهال دیرگل و مقاوم به سرما در خارج از حوزه دریاچه اورمیه، هرس نهال‌های غیر بارور، هرس بازدهی درختان میوه و حذف درختان خشکیده وآفت زده، لایروبی نهرها، اصلاح سیستم‌های آبیاری، ذخیره آب‌های حاصل از بارندگی فصلی، کاشت بذر سبزی و صیفی گلخانه‌ای و انتقال نشا به گلخانه‌ و تهیه و کاشت نشا و بذر گیاهان دارویی به پیشواز فصل بهار روند.

رخ افروز متذکر شد: اجرای چالکود با استفاده‌ از کودهای میکرو هم‌چون کود پتاسه، فسفاته، ازته و عناصر ریزمغذی شامل سولفات روی و سولفات آهن نیز باید در باغات انجام گیرد.

وی در خصوص اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در سال زراعی ۹۸_۹۹ در راستای کاهش سرمازدگی باغات، اظهار کرد: تامین و توزیع ارقام بهاره، هماهنگی برای تامین آب به موقع کشاورزان، تشکیل کمیته‌های فنی و پایش برای رصد مزارع و ارائه دستورالعمل‌های فنی، تهیه انواع اطلاعیه‌های فنی، دادن کود سرک در مزارع و مبارزه با علف‌های هرز با سمپاشی‌های الگویی در مناطق مختلف از جمله اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان در سال جاری زراعی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha