• یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98122519488
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان:

شیب ابتلا به کرونا در همدان افزایشی اما کُند است

شیب ابتلا به کرونا در همدان افزایشی اما کُند است

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه شیب ابتلا به کروناویروس در استان همدان با کشور قابل مقایسه نیست، گفت: شیب ابتلا به کروناویروس در کشور افزایشی و بسیار تند است که پیک آن در هفته آینده خواهد بود اما در استان همدان شدت شیب افزایشی بوده اما خیلی کند است.

سیدسعید شاهرخی شامگاه یکشنبه ۲۵ اسفندماه در جلسه تجلیل از خبرنگاران فعال در انتخابات مجلس یازدهم، با بیان اینکه تست ۱۲۴ نفر مبتلا به کروناویروس در استان همدان مثبت بوده است، اظهارکرد: شیب ابتلا به کروناویروس در استان همدان کند بوده این درحالیست که استان همدان در همسایگی قم، ایلام، اراک و کرمانشاه قرار دارد اما وضعیت این استان نسبت به استانهای همسایه بسیار بهتر است.

وی با بیان اینکه در مرکز استان همدان فقط بیمارستان سینا به بیماران کروناویروس اختصاص دارد، تصریح کرد: فضای استان همدان فضای بسیار خوبی است و از روز دوم اسفند کار در استان همدان آغاز شده و سناریوهای مبارزه با کروناویروس در استان در نظر گرفته شده بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه نمودار ما از ۲۲ اسفند روبه پایین است، ادامه داد: بیمارستانها و مراکز درمانی دیگری برای کروناویروس پیش بینی شده است اما امیدواریم به این مراکز نیازی نداشته باشیم.

استاندار همدان با تأکید براینکه راه مبارزه با کروناویروس درخانه ماندن است، اظهارکرد: در سه حالت کار، نیازهای ضروری و درمان مردم می‌توانند از منازل خود بیرون بیایند.

وی با اشاره به ازدحام مردم در بازار همدان برای خرید شب عید، بیان کرد: از همه صنوف به جز صنوفی که مایحتاج عمومی و آذوقه مردم را تهیه می‌کنند تقاضا می کنیم داوطلبانه واحدهای خود را تعطیل کنند درغیراینصورت ممکن است ماه ها با ویروس درگیر باشیم و ما ناچار باشیم به اجبار این واحدها را ببندیم.

شاهرخی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از خروجی های استانهای آلوده بسته خواهد شد، تصریح کرد: ابلاغ شده از روز سه شنبه خروجی تعدادی از استانها بسته شود و ما هم تقاضا کردیم خروجی هایی که استان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بسته شود.

وی با تأکید براینکه شرایط میزبانی در همدان مهیا نیست، گفت: به هموطنان توصیه می‌کنیم به همدان سفر نکنند چرا که شرایط میزبانی در همدان فراهم نیست.

استاندار همدان اظهارکرد: به فرمانداران دستور داده شده ورودی و خروجی شهرستانها را به شدت کنترل کنند و با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و.. تمامی ورود و خروج ها کنترل و موارد مشکوک قرنطینه شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماسک و اقلام بهداشتی در استان افزایش یافته است، اظهار کرد: تولیدات استان در درجه اول به بیمارستان ها و بعد در واحدهای تولیدی و کارگری و سپس در اختیار افرادی که ضرورت استفاده دارند، داده می‌شود. در حالت عادی نیاز نیست افراد عادی ماسک بزنند.

وی از مردم خواست به کمپین "نوروز بعد از کرونا" بپیوندند و رفت و آمد را کاهش دهند و افزود: رفت و آمد و دید و بازدید عید سبب انتقال ویروس است بنابراین مردم خرید شب عید را به جشن شکست کرونا موکول کنند.

استاندار همدان با تأکید براینکه نیازی نیست بازارها شلوغ باشد، تصریح کرد: مایحتاج به وفور تهیه و دپو شده به طوریکه هیچ سالی مانند امسال مرغ و گوشت و میوه تأمین و ذخیره سازی نشده است و صنوف همه روزه خدمات ارائه می‌کنند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه مسافرت‌ها کاهش یافته است بنزین به وفور وجود دارد و هیچ مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha