• یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99010301098
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

محورهای کردستان مه گرفته است/ کاهش 49 درصدی تردد در محورهای استان

محورهای کردستان مه گرفته است/ کاهش 49 درصدی تردد در محورهای استان

ایسنا/کردستان رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و باران در جاده های استان موجب مه گرفتگی شدید برخی از محورها شده است.

دانش زندی امروز(سوم فروردین) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش هواشناسی و شرایط جوی برای استان، اظهار کرد: در حال حاضر در محور دیواندره - بیجار روستای سعدآباد، مه گرفتگی شدید با کاهش حداقل دید گزارش‌شده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان‌های قروه و دهگلان بارش برف و باران موجب مه گرفتگی شدید شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، بیان کرد: راهداران طی روز گذشته ۱۸محور شریانی و شش محور غیرشریانی، درگیر عملیات شستشوی تابلو و علائم، هدایت آب‌های سطحی، ریزش برداری، اصلاح تابلو، برف‌روبی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر باند، نمک‌پاشی و گشت راهداری با ۵۴ دستگاه و ۹۴ نفر نیرو بودند.

زندی همچنین به عملیات در راه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: برف‌روبی ۱۰ کیلومتر باند با دو دستگاه و چهار نفر نیرو راهداری در راه‌های روستایی انجام‌شده است.

وی با اشاره به آمار تردد در طرح نوروزی، ذکر کرد: در جاده‌های استان در روز دوم فروردین در ۵۸ محور شاهد ۱۳۵هزار و ۳۹۲ مورد تردد بوده‌ایم.

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، با اشاره به اینکه در جاده‌های استان متوسط تردد ساعتی ۹۸ مورد تردد بوده است، افزود: نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد تردد در جاده‌های استان کاهش داشته است.

زندی بیان کرد: ۱۲ درصد از تردد در جاده‌ها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و همچنین محور سنندج- سه‌راهی موچش و بالعکس با ۱۲ هزار و ۲۱۸ مورد پرترددترین محور بوده است.

زندی ذکر کرد: تاکنون تعداد ورودی به استان نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد و تعداد خروجی از استان ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند در استان تاکنون ۶هزار و ۶۰۳ انباشت وسایل نقلیه ثبت‌شده است، خاطرنشان کرد: سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند دارای شماره گویا ۱۴۱، تارنما  www.۱۴۱.ir  و شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ است که مسافت شهرها، محدودیت‌های ترافیکی و هواشناسی را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha