• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99011105594

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

صدور ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار صنایع دستی فارس در سال ٩٨

صدور ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار صنایع دستی فارس در سال ٩٨

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: سال گذشته بالغ بر ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار صنایع دستی از استان فارس صادر شده است.

مصیب امیری اعلام کرد که بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی، سال ۹۸ بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلارصنایع دستی از این استان صادر شده و با احتساب یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادرات چمدانی آثار تولیدی صنعتگران  و هنرمندان صنایع دستی، ارزش ارزی صادرات صنایع دستی فارس به بیش از ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار ارتقاء یافته است.

او اضافه کرد: با توجه به هدف گذاری صادرات صنایع دستی از استان فارس به ارزش ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار براساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با تلاش بیش از ۲۰۰ هزار نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و فعالان اقتصادی این حوزه دراستان فارس، ارزش صادرات هنرهای سنتی استان به ۴۸ درصد بیشتر از اهداف از پیش تعیین شده دست یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: صنایع دستی تولیدی فارس که در فهرست صادرات قرار دارد بیشتر شامل گلیم، زیلو، سفال، صنایع چوبی و خاتم بوده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در یک دهه اخیر به صورت مستمر رونق در صنایع دستی استان مشهود است ، اما در سال ۹۸ گام‌هایی برداشته شد که هیچگاه در صنایع دستی تجربه نشده بود.

امیری ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، هنرهای سنتی که نمادی از فرهنگ و هنر یک ملت و منطقه بوده و  به عنوان نفیس‌ترین تولیدات داخلی و یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری محسوب می‌شود، نیاز به تجاری سازی دارد. 

او تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های مطرح صادرکننده صنایع‌دستی کشور، استفاده از ظرفیت فروش الکترونیکی محصولات و توسعه و ترویج کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال استان رشد معنادار صادرات صنایع دستی در سال جاری از سوی این اداره کل هدف گذاری شده است.

امیری اضافه کرد: حضور و استفاده از ظرفیت نسل جوان در زمینه طراحی و تولید صنایع دستی و افزایش اشتغال در بخش تولیدات هنری یکی دیگر از راهبردهای اصلی تولید صنایع دستی در استان فارس است و البته ضامن جهش تولیدصنایع دستی خواهد بود و این حوزه را به یکی از مطمئن ترین عرصه‌های تولیدی با دورنمای بلند مدت تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha