• پنجشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99011407005
  • خبرنگار : 71573

پیام تسلیتی برای درگذشت ثریا قزل‌ایاغ

پیام تسلیتی برای درگذشت ثریا قزل‌ایاغ

شورای کتاب کودک در پیامی درگذشت ثریا قزل‌ایاغ (پیشکسوت ادبیات کودک) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در این  پیام آمده است: «جهان را شب از روز پیدا نبود
تو گفتی سپهر و ثریا نبود

خبر کوتاه اما پرگداز است. «ثریا قزل ایاغ» - استاد پیشکسوت ادبیات کودک - از میان ما رفت. اویی که بیش از نیم قرن،«دل سپرده به کودکان» بود و «بی‌تاب واژه‌ها»، آخرین واژه‌اش را بامداد روز جهانی کتاب کودک بر زبان راند و گذشت از این گذرگاه. بی تردید، «زادنش به دیر خواهد انجامید، خود اگر زاده تواند شد». اما او صدای مخملین و اثر خامه پر شهد و استوارش را برای همه آنان که بی‌تاب واژه‌اند، بر جای گذاشته تا سپهر فرهنگ کودکی ایران بی‌ ثریا نماند و چلچراغ آسمان ادبیات کودک ایران، همچنان بر دوام و بر قرار، بتابد.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
هیات مدیره شورای کتاب کودک»

ثریا قزل ایاغ (بهروزی) - نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، پژوهشگر و مترجم - زاده ۵ دیماه ۱۳۲۲ در محله دولت تهران بود که روز صبح روز چهاردهم فروردین ماه از دنیا رفت.
 از آثار او می‌توان به «ادبیات کودکان: تولد تا سه سالگی (خواندن و کتاب ...)» تهران، ، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن»، «پرنیان و آب: با لالایی‌ها تا سرزمین خواب»، «خواندن با کودک از تولد تا سه‌ سالگی»،« راهنمای بازی‌های ایران» با همکاری شهلا افتخاری. «لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی از تولد تا سه سالگی»، «شناخت ادبیات کودکان: گونه‌ها و کاربردها از منظر چشم کودک» اثر دانا نورتون و ساندار نورتون، «قصه‌گویی و نمایش خلاق» از  دیویی دبلیو چیمبرز، «نقش کتاب‌های کودکان در همسان‌سازی کودکان معلول» از توردیس اورجایستر. «نوادرالمشاغل» از چستون،  «نوشتن برای کودکان: کتاب دستی نویسنده» از مارگرت کلارک،  «آتش یخ‌زده: قصه‌ای از پایداری» از جیمز هوستون، «موج بزرگ: زندگی از مرگ قوی تر است» از  پرل س. باک و «فریاد مرا بشنو» از میلررد د تایلور اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha