• پنجشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99011407155

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بیش از ۱۴۰۰ بازرسی و نظارت از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است

بیش از ۱۴۰۰ بازرسی و نظارت از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از هفتم فرودین ماه سالجاری و همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسان بهداشت محیط با مشارکت دستگاه های مرتبط، بیش از یک هزار 400 بازرسی از مراکز تجمعی انجام دادند.

سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس تا 20 فروردین ماه ادامه دارد افزود: در این طرح مشاغل مختلف و واحدهای صنفی، اداری و خدماتی بر اساس میزان نیاز مردم به 3 گروه تقسیم شده اند. 

وی اظهار اداشت: نانوائی ها، میوه فروشی ها، قصابی ها، لبنیاتی ها و سایر واحدهای عرضه کننده مواد غذائی حتما باید فعالیت شان همانند قبل استمرار داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر ضرورت رعایت کامل موازین بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذائی گفت: علاوه بر دستورالعمل های معمول و همیشگی که باید از سوی اصناف و عرضه کنندگان مواد غذائی در همه زمان ها رعایت شود، در زمان همه گیری لازم است تا جدیّت بیشتری در رعایت دستورالعمل های قبلی و اتخاذ تدابیر شدید تر برای قطع چرخه انتقال انجام شود.

وی افزود: مهمترین نقطه قوت نظام بهداشت هر کشور انجام رفتارهای پیشگیرانه توسط متصدیان تولید، توزیع و عرضه مواد غذائی و هوشمندی مردم در انتخاب اقلام سالم است و در این میان نظارت های بهداشتی توسط واحدهای نظارتی نیز تنها مکمّل اقدامات فوق می باشد.

دکتر طباطبایی گفت: در طی بازرسی های انجام شده از مرکز تجمعی برای بیش از 221 واحد صنفی اخطاریه صادر شده است و 38 مورد نیز بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha