• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99011709053
  • خبرنگار : 50115

آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام نوروز در اصفهان

آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام نوروز در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به پلمب ۸۱۱ واحد صنفی غیرضرور در استان، گفت: متاسفانه به دلیل برخی تصمیمات، امروز کسبه و اصناف بلاتکلیف هستند، در این شرایط اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود می کنند.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار مربوط به بازرسی اصناف در ایام نوروز، به خصوص زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بحث طرح نوروزی بازرسی اصناف اصفهان از ۲۵ بهمن و زمانی که هنوز موضوع تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل شیوع کرونا مطرح نبود، آغاز شد و زمانی که واحدهای صنفی غیرضرور تعطیل شدند، بازرسی ها از صنوف ضروری انجام شد.

وی با بیان اینکه مدل بازرسی اصناف طی نوروز امسال متفاوت از گذشته بود، گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۲۳ هزار و ۴۱۸ بازرسی از واحدهای صنفی که تعطیل نبودند، انجام شد که از این تعداد ۸۳۱ فقره پرونده برای تعزیزات حکومتی تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۷ بازرس در استان اصفهان، افزود: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۱۳ میلیارد و ۶۸۲ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۴ ریال است که عمده ترین تخلفات آنها به ترتیب اهمیت گران فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی بود.

وی با بیان اینکه بعد از تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی تمام واحدهای صنفی غیرضرور از ۴ تا ۱۵ فروردین ماه، بازرسی اصناف به صورت ویژه ای انجام شد، اظهار کرد: تا تاریخ ۱۶ فروررین ماه بازرسان اصناف در صورت باز بودن واحدهای غیرضرور، بعد از چند بار تذکر، با همکاری اداره اماکن اقدام به پلمب ۸۱۱ واحد صنفی در استان اصفهان کرده اند.

وی در خصوص اینکه بازگشایی زودهنگام برخی اصناف با وجودی که طرح تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور تا ۲۲ فروردین ادامه دارد، گفت: متاسفانه به دلیل برخی تصمیمات، امروز کسبه و اصناف بلاتکلیف هستند، در این شرایط اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود می کنند.

وی توضیح داد: طرح تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور ابتدا تا ۱۵ فروردین ماه اطلاع رسانی شد، اما تمدید این طرح تا ۲۰ فروردین به خوبی اطلاع رسانی نشد، از سوی دیگر باید مشکلات کسبه را در نظر گرفت و دولت نیز باید تدبیری برای این قشر اتخاذ می کرد، در حالیکه امروز اصناف با چک های برگشتی، پرداخت اجاره بها و ... مواجه هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی مشاغل اگر یک روز کار نکند هیچ گونه درآمد و پس اندازی نخواهد داشت، بنابراین در این شرایط قادر نیستند که برای مدت طولانی و بدون هیچ پشتوانه تعطیل و در قرنطینه بماند.

وی با ریشه یابی اینکه تمکین نکردن واحدهای صنفی به دستوراتی همچون تعطیل کردن را ناشی از بی اعتمادی و مهمتر از آن مشکلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: از سوی دیگر بازرسی اصناف به دلیل کمبود نیرو قادر نیست به صورت همزمان تمام مناطق اصفهان را پوشش دهد، بنابراین برخی واحدهای صنفی در این شرایط اقدام به تخلف می کنند.

وی در خصوص تکلیف واحدهای غیرضرور که در این مدت پلمب شده اند، -بعد از تاریخ ۲۲ فروردین ماه با توجه به ابلاغیه جدید رئیس جمهور-، گفت: تا به امروز هیچ یک از واحدهایی که پلمب شده اند، فَک پلمب نشده اند و طبق قانون باید یک ماه پلمب بمانند.

در پی اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اتاق اصناف ایران اعلام کرد که هیچ کدام از اصناف تا ۲۳ فروردین اجازه بازگشایی واحد صنفی خود را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha