• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99012011525
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

هم‌زمان با آغاز فعالیت اصناف کم‌خطر؛

تشدید نظارت بر بازار/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اصناف الزامی است

تشدید نظارت بر بازار/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اصناف الزامی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر افزایش نظارت بر بازار از روز ۲۳ فروردین‌ماه هم‌زمان با آغاز به کار اصناف کم‌خطر، گفت: اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجاز به فعالیت نیستند.

جعفر مردانی ۲۰ فروردین‌ماه در جلسه ستاد کنترل و مقابله با کرونا ویروس چهارمحال و بختیاری از آغاز فعالیت اصناف کم‌خطر در استان از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه خبر داد و اظهار کرد: این اصناف موظف هستند تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند، در غیراین‌صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین‌ماه تمدید شده است، ادامه داد: مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن تفریحی، توریستی، اماکن مذهبی، ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، استخرها، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، سینماها، تالارهای پذیرایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تجاری، پاساژها، رستوران‌ها، فست‌فود، طباخی‌ها و سایر اصناف پرخطر کماکان تا پایان اجرای این طرح تعطیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی باید فعالیت خود را براساس پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند، همچنین کنترل مبادی ورودی و خروجی با جدیت تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال می‌شود.

مردانی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان‌ها لازم‌الاجرا است، توضیح داد: می‌توان با تشدید اقدامات نظارتی، همکاری اصناف و تعطیلی داوطلبانه برخی از صنوف غیرضروری این مسئله را مدیریت و از شیوع کرونا ویروس جلوگیری کنیم.

مردانی با تأکید بر افزایش نظارت بر بازار از روز ۲۳ فروردین‌ماه هم‌زمان با آغاز به کار اصناف کم‌خطر، تصریح کرد: به همین منظور گشت‌های مشترک با همکاری سازمان صمت، تعزیزات، اتاق اصناف، دفتر امور اقتصادی استانداری با محوریت مرکز بهداشت تشکیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دستگاه‌های نظارتی کمبود نیرو و خودرو جهت انجام بازرسی را اعلام کنند، تا این کمبود از طریق سایر دستگاه‌های اجرایی مرتفع شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری در چند روز گذشته نگران‌کننده است از مردم درخواست کرد: مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن حساسیت بیش‌تری داشته باشند، طرح فاصله‌گذاری هوشمند جایگزین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha