• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99012514119
  • منبع : نمایندگی قزوین

ارائه خدمت در مرکز شیمی درمانی جهاددانشگاهی قزوین در روزهای کرونایی

ارائه خدمت در مرکز شیمی درمانی جهاددانشگاهی قزوین در روزهای کرونایی

ایسنا/قزوین رئیس مرکز شیمی‌درمانی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری از بیمارانی که تا پیش از این به‌علت نداشتن آگاهی برای دریافت خدمات شیمی‌درمانی به تهران مراجعه می‌کردند اکنون در این مرکز خدمت دریافت می‌کنند.

یزدان ظفری -فوق‌تخصص آنکولوژی، هماتولوژی و پیوند مغز استخوان- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز شیمی‌درمانی جهاد دانشگاهی فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و سه روز در هفته بیماران سرطانی را پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: تا پیش از کرونا به‌صورت میانگین در روزهای پذیرش حدود ۳۰ تا ۴۰ بیمار سرطانی در این مرکز پذیرش و اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام می‌شد.

رئیس مرکز شیمی‌درمانی جهاددانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: بیماران سرطانی به‌علت نداشتن آگاهی به تهران مراجعه می‌کردند که بسیاری از آن‌ها ضرورتی به طی این مسافت طولانی نداشتند؛ در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و محدودیت رفت و آمدها؛ مراجعه بیماران به مرکز شیمی درمانی جهاد دانشگاهی استان قزوین افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سیستم ایمنی بیماران سرطانی که تحت درمان شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند نسبت به افراد عادی ضعیف شده و در صورت ابتلا به کرونا درمان آن‌ها دشوار خواهد بود.

ظفری تاکید کرد: توصیه می‌شود بیماران در هفته نخست شیمی درمانی حداقل تماس را با اطرافیان داشته باشند چراکه ممکن است اطرافیانشان به کرونا مبتلا بوده و ناقل باشند.

وی تصریح کرد: بیماران سرطانی بعد از شیمی درمانی باید به تغذیه خود اهمیت دهند چراکه تغذیه بهتر مقاومت بدن آنان را افزایش می‌دهد.

این فوق تخصص آنکولوژی، هماتولوژی و پیوند مغزاستخوان بیان کرد: بیمارانی که شیمی‌درمانی می‌شوند باید به‌موقع و در فواصل مشخص شده تحت درمان قرار گیرد؛ به‌دلیل شیوع کرونا ممکن است مراحل شیمی‌درمانی در برخی بیماران با تشخیص پزشک معالج یک تا سه هفته به تعویق بیفتد بنابراین بهتر است بیماران به توصیه‌های پزشک خود عمل کنند چراکه پزشک معالج براساس آزمایشات، زمان شیمی درمانی را تعیین می‌کند.

ظفری در پایان به بیماران سرطانی توصیه کرد: بیماری سرطان نگران‌کننده نیست و علم پزشکی نسبت به سه دهه گذشته برای درمان این بیماری متحول شده و دیگر بیماری‌ غیر قابل درمان به شمار نمی‌رود؛ اگر سرطان به‌موقع تشخیص و درمان آغاز شود فرد به زندگی باز می‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha