• پنجشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99012816591
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان:

امکان ثبت‌نام اینترنتی برای ذخیره‌سازی خون بندناف در خراسان جنوبی فراهم شد

امکان ثبت‌نام اینترنتی برای ذخیره‌سازی خون بندناف در خراسان جنوبی فراهم شد

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: افراد می‌توانند در شرایط فعلی در منزل یا محل کار خود نشسته و با ثبت‌نام الکترونیکی به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان بپیوندند.

ملیحه بهنامیان، امروز پنج شنبه 28 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که با ظهور ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد، ثبت‌نام برای ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزدان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی به صورت غیرحضوری خدمات خود را در راستای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در سایت rsct.ir ارائه می‌دهد.

استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های مزمن و حاد

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سلول درمانی جدیدترین و کم خطرترین روش درمانی است، بیان کرد: امروزه ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.

بهنامیان ادامه داد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند.

وی افزود: در این حال اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خونساز را در اختیار داریم که این سلول‌ها می‌توانند در بیماری‌هایی که منشاء خونی داشته و اختلال در فعالیت مغز استخوان و سیستم ایمنی تلقی می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در دسترس بودن، کاهش احتمال رد پیوند، کاهش خطر آلودگی و شانس یافتن نمونه با تطابق ژنتیکی را از مهم‌ترین جنبه‌های اهمیت ذخیره‌سازی خون بند ناف عنوان کرد.

بهنامیان بیان کرد: در حال حاضر همه‌گیری و شیوع بیماری کویید 19 ناشی از ویروس کرونا همه کشورها را درگیر کرده و براساس اطلاعاتی که در مراکز معتبر به ثبت رسیده، بیش از 300 کارآزمایی بالینی برای مقابله با این بیماری در دنیا در حال انجام است که شامل استفاده از داروهای مختلف، به کارگیری تجهیزات و روش‌های پیشرفته درمانی از جمله سلول درمانی در این بیماری است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان هنگام زایمان  تنها  فرصت برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خونساز است که روشی برای درمان بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند از جمله تالاسمی، سرطان خون و کم‌خونی‌ها است، یاداور شد: از ابتدای امسال بیش از 20 نمونه خون بند ناف در این مرکز ذخیره شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha