• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99013017873
  • خبرنگار : 71564

واکنش محیط زیست به زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه؛

شدیدترین برخوردها در انتظار جوجه‌کُش‌ها / اخطار به واحدهای تولید جوجه در تهران

شدیدترین برخوردها در انتظار جوجه‌کُش‌ها / اخطار به واحدهای تولید جوجه در تهران

به دنبال انتشار فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و زنده به گور کردن آن‌ها، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: این اقدام غیر انسانی و غیر علمی است و ما به تمام واحدهای تولیدکننده جوجه در تهران اخطار داده‌ایم که اگر اقدام به چنین کاری کنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

سعید محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه روز گذشته تیم‌های محیط زیست در سراسر استان تهران موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه را بررسی کردند، اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق در استان تهران رخ نداده است، اما به هرحال ممکن است که واحدهای مختلف تولید جوجه برنامه مشابهی را برای معدوم‌سازی داشته باشند. از این‌رو روز گذشته به جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تهران نامه‌ای فرستادیم و خواستار جلوگیری و برخورد با اینگونه اقدامات شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نامه‌ای برای دادستانی استان تهران و استانداری تنظیم شده است که بتوانیم با ابزار قانونی جلوی این اتفاق را بگیریم، تاکید کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه اقدامی غیر انسانی،  غیر علمی و مصداق حیوان آزاری است. این جوجه‌ها صاحب روح و جان هستند و زنده به گور کردن آن‌ها هر وجدانی را به درد می‌آورد.

محمودی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که چنین اتفاقی در استان تهران رخ ندهد، گفت: در استان تهران ۹ واحد تولید جوجه داریم که امروز به همه آن‌ها اخطار دادیم که اگر اقدام به روش‌های مشابه برای معدوم‌سازی جوجه‌ها کنند شدیدترین برخوردها را با آن‌ها خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ممکن است که این جوجه‌ها آلوده باشند و دفن آن‌ها به صورت زنده و در نقطه‌ای نامشخص می‌تواند مخاطراتی جدی در پی داشته باشد، اظهار کرد: حتی بر فرض اینکه این جوجه‌ها به هر دلیلی تلف شده بودند و پسماند محسوب می‌شدند، باید برای دفع آن‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کردند و پیش از دفع از نهادهای ذی‌ربط از جمله محیط زیست مجوز می‌گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه از هر جنبه‌ای زنده به گور کردن جوجه‌ها انسانی و علمی نیست، تصریح کرد: سایر واحدهای تولید جوجه بدانند که اگر اقدام به چنین کاری کنند قطعا محیط زیست بر اساس قانون با آن‌ها برخوردی جدی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،  محمدرضا صدیق پور - دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه - درباره معدوم سازی جوجه‌ها توضیح داده است که در ماه‌های اخیر تولید کنندگان گوشت مرغ شامل پرورش دهندگان مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند که عمده‌ترین این مشکلات، کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک روزه است و این وضعیت ضرر و زیان سنگینی را به تولید کنندگان جوجه یک روزه و گوشت مرغ  کشور وارد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۵:۵۶

مگر در کشور واحدهای فراوری الایش کشتارگاه ها نداریم که این حیوانات اضافه را در اختیار انها قرار دهند تا به نحو شرعی دبح و به پودر گوشت یا غذای حیوانات حرام گوشت تبدیل شوند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۶:۳۲

. خب اعلام میکردن نمیخوان میدادن به روستائیهای بیچاره مجانی نگه میداشتن پرورش میدادن چند روز دیگه یه عایدی هم شاید براشون داشت،

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۶:۵۶

از آنها باید پرسید چه کسی در این وانفسای بیماری کرونا ضرر نکرده است که آنها کرده اند و چنین جنایتی را توجیه میکنند؟ خیلی از صنعتگران خیلی از حتی پزشکان خیلی از کشورها حتی به ورطه نابودی اقتصادی رسیده اند ولی چنین جنایتی نکردند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۷:۲۲

سلام به محیط زیست داشتیم نا امید می شدیم خدا به شما خیر بده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۷:۳۸

این غم انگیزترین خبری بود که تا حالا خواندم. بیرحمها. واقعا حالم گرفته شد. کمی صبر و تحمل هم چیز بدی نیست. مردم در سختیها چه خوب خودشان را نشان میدهند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۷:۴۵

اگر بلد نیستین و نمی توانید این شغل را ول کنید. بگذارید اونهایی که بلدن این کار رو بکنن. اینقدر مادی گرا و پول پرست نباشید. تا به مشکل برمیخورید اینطوری رفتار میکنید؟ خوشتان می آید خدا رحم نداشت و بخاطر این کار همان موقع مجازاتتان میکرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۷:۵۱

چرا با مخلوقات خدا اینطور رفتار کردید؟ یادمه چند سال پیش تلویزیون یک مرغداری را نشان میداد که صاحبش وقتی جوجه ها از تخم بیرون می آمدند مثل بچه هایش با اونها حرف میزد و دوستشان داشت. یعنی او هم الان تغییر کرده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۲۰:۰۶

کشتن جوجه ها یک چیز عادی هست. همیشه جوجه خروسها را می کشند و جوجه مرغ را نگه می دارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۲۳:۱۵

همه کشورها درچنین موقعیت کرونا سعی دارن تولید مواد غذایی شون رو تا میتونن زیاد کنند تا جلو قحطی مواد غذایی رو بگیرند. بعد نوابغ ما چه میکنند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۹

یک راه این بود که این جوجه ها را به صورت سهیمه ای و رایگان / نیم بها/ نهایتا به قیمت تمام شده به روستائیان می دادند و سبب رونق تولید در بین خانواده های روستایی هم می شد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۱ ۰۱:۵۱

افرادی که با جوجه ها این کار را کردند به بیمارستان برده تا به نیروهای خدمات در نظافت بیمارستان کمک کنند. سه ماه کافیه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۱ ۱۰:۱۴

برای نفع مالی چه جنایتها که رخ نمیدهد انونوقت ماازکرونا میترسیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۰۰:۲۸

باید با این غیر انسانها برخورد بشه چرا جوجه رو از تخم بارور کردن حداقل جلوی حیوانات گوشتخوار می انداختن یابه روستاها میدادن