• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99020302524
  • خبرنگار : 50283

مرکز جراحی محدود ناوگان شمال در انزلی افتتاح شد

مرکز جراحی محدود ناوگان شمال در انزلی افتتاح شد

ایسنا/گیلان مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

امیرحسین قهرمانی رئیس اداره مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در آیین افتتاح مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی با اشاره به اینکه این مرکز قابلیت ارتقا به بیمارستان ۳۲ تختخوابی را دارد، اظهار کرد: قرار داد احداث این درمانگاه در اواخر سال ۹۱ منعقد و عملیات اجرایی آن سال ۹۲ آغاز شد که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه سازه بتنی و به‌روز در احداث این مرکز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه در مساحتی به متراژ ۳۶۰۰ متر و محوطه سازی ۲۰۰۰ متر مربعی به بهره برداری رسید، افزود: برای ساخت این مرکز ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این بنا بر اساس آخرین استانداردهای به روز احداث شده، گفت: بخش های که در این مرکز پیش‌بینی شده شامل اورژانس، کلینیک های تخصصی، درمانگاه و بستری، جراحی محدود، خدمات تشخیصی آزمایشگاه و رادیولوژی هستند.

خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست

امیر دریادار عبدالوهاب طاهری فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز در این آیین اظهار کرد: خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و با توجه به لزوم جدی از روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا ارتش در این زمینه حضور یافت که اقداماتی را انجام دهیم تا برای کنترل این بیماری حائز اهمیت باشد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان ارتش جمهوری اسلامی و امیر دریادار سیاری افزود: بنای پروژه مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی برای خدمت رسانی به شهروندان انزلی از سال‌ ۹۱ آغاز شد.

مراکز درمانی ارتش باید قابلیت توان خدمات رسانی در مواقع بحرانی را داشته باشد

امیر دریاداردوم پزشک محسن مرادی نیا نیز در آیین افتتاح این مرکز عنوان کرد: این مرکز با ۱۲۹ شغل سازمانی و ۹۱ کادر درمانی رسمی، وظیفه و قراردادی مشغول انجام وظیفه است که با ارتقای این مرکز از درمانگاه به مرکز جراحی محدود طی دو ماه گذشته ۱۸ نفر افزایش کادر تخصصی را داشتیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه این مرکز در سه طبقه بنا شده افزود: طبقه همکف شامل اورژانس، شش تخت تحت نظر و یک تخت ایزوله، اتاق عمل، جراحی، اتاق ویزیت پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و همچنین واحد ترخیص و پذیرش است.

مرادی نیا ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز درمانی ارتش باید قابلیت توان خدمات رسانی در مواقع بحرانی را داشته باشد مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) بندر انزلی آمادگی تبدیل شدن به بیمارستان ۳۲ تختخوابی را خواهد داشت که درخواست خود را اعلام کردیم و در صورت موافقت وزارت بهداشت این کار به زودی انجام می‌شود.

مرادی نیا با بیان اینکه درمانگاه های تخصصی این مرکز در حال حاضر آماده ارائه خدمت هستند افزود: این خدمات شامل درمانگاه های قلب و عروق، چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی، ارتوپدی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، اورولوژی، رادیولوژی و سونوگرافی است و در فاز دوم نیز جراحی خدمات، جراحی زنان و چشم در این مرکز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha