• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99020403128
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

قرنطینه خانگی 1600 نفر کردستانی

 قرنطینه خانگی 1600 نفر کردستانی

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به قرنطینه کردن افراد در تماس با فرد مبتلا به بیماری کرونا ویروس، گفت: هزار و 600 نفر در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند و این روش یکی دیگر از برنامه های مناسب و به جا در کنترل بیماری بوده است.

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه در هفته های اخیر سیر روند همه گیری بیماری کرونا ویروس نزولی بوده است.

وی با اشاره به طرح ارزشمند غربالگری افراد جامعه، از طریق سامانه خودارزیابی و تماس 4030 توسط کادر بهداشتی، افزود: یک میلیون و چهار صد و پنجاه هزار نفر از افراد استان معادل ۹۰ درصد غربالگری شده‌اند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: شیب نمودار سیر روند اپیدمی بیماری کوید 19 در مقایسه با نمودار پیش بینی شده در چند ماه اخیر روند ملایم تری دارد و این مرهون همت همه ارگان ها و افراد جامعه است و باید این همکاری تا بهبود قطعی وضعیت بیماری ادامه پیدا کند.

قادری با اشاره به مواردی چون شست و شوی مرتب دست ها و شرکت نکردن در مراسمات پر ازدحام،  استفاده از ماسک در فضاهای بسته، تعطیلی مکان های پرتراکم، گندزدایی مکرر مناطق آلوده و محل زندگی، داشتن تهویه در فضاهای بسته، کاهش تماس مشتریان با اجناس، شناسائی زودرس افراد مبتلاء و درمان آن ها و قرنطینه کردن افراد در تماس افراد مبتلا، ذکر کرد: در صورت استمرار این رفتارهای صحیح بهداشتی می‌توان افزایش تعداد بیماران و تند بودن شیب بیماری را کنترل کرد.

وی عنوان کرد: آموزش های همگانی، همکاری مردم با رعایت بهداشت فردی و اصول خود مراقبتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی از عوامل کنترل و پیشگیری بیماری کوید 19 بوده است و در صورت تداوم این رفتارهای بهداشتی روند افزایش و شیوع بیماری با روند ملایمی پیش خواهد رفت در غیر این صورت تا فاصله یک ما تا یک و ماه نیم دیگر شاهد افزایش تعداد بیماران و شروع پیک مجدد خواهیم بود.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به قرنطینه کردن افراد در تماس با فرد مبتلا به بیماری کرونا ویروس، تصریح کرد:  هزار و 600 نفر در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند و این روش یکی دیگر از برنامه های مناسب و به جا در کنترل بیماری بوده است.

قادری از نیروهای بهداشتی به عنوان مدافعان اول خط نبرد مبارزه با بیماری نام برد و افزود: گند زدائی مناطق آلوده سطح شهر، بازرسی اماکن جهت رعایت پروتکل های تعیین شده  توسط همکاران بهداشت محیط  و غربالگری و بیماری یابی مراقبین سلامت و بهورزان نقطه عطفی در امور انجام بوده که کمک چشمگیری در کاهش مراجعین به بیمارستان و درمان به موقع بیماران مبتلا به این بیماری بوده است.

وی با اشاره به برنامه 4030 گفت: این شماره تماس از طرف وزارت بهداشت رایگان جهت دسترسی مردم در زمینه های مشاوره با روانشناسان، کارشناسان تغذیه و سوالات در خصوص بیماری کرونا ویروس فعال شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به موفق بودن استان در هماهنگی و همکاری بین بخشی و تشکر و قدرانی از همکاری همه جانبه تمام ارگان و نهادهای استان، خاطرنشان کرد: پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 فقط با تلاش های دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر نبوده و ارگان های چون استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، صداوسیما، صنعت و معدن، برنامه و بودجه، هلال احمر، آموزش و پرورش، شوراهای شهر و روستاها، اتاق رسانه و خیرین بزرگوار و بویژه بیماران نقش موثری در روند اجرای امور داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha