• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99020805934
  • خبرنگار : 50167

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران عنوان کرد

زنجان پیشگام در طرح پایلوت غربالگری کرونا

زنجان پیشگام در طرح پایلوت غربالگری کرونا

ایسنا/زنجان نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: زنجان نقش مهمی در ادغام طرح پایلوت غربالگری کرونا، تست کرونا، رهگیری تماس در بیماران و تریاژ بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته است.

کریستف هملمن عصر امروز (۸ اردیبهشت) در جلسه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برای طرح غربالگری سلامت که در سالن همایش‌های روزبه زنجان برگزار شد، در رابطه با طرح پایلوت غربالگری در استان زنجان، اظهار کرد: غربالگری تست کرونا که به عنوان پایلوت کشوری در استان زنجان اجرا می‌شود، کار مهمی است. به‌ویژه اینکه در این طرح غربالگری از طریق تست آزمایشگاهی و بحث رهگیری تماس آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پایلوت غربالگری استان زنجان فقط در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود بلکه در سطح ارائه خدمات اولیه (PHC) یا مراکز جامع خدمات نیز در حال اجرا است، افزود: کنترل بهتر، طغیان و اپیدمی کرونا بسیار مهم است، بنده از طریق وزیر بهداشت ایران و رئیس کمیته ملی کووید - ۱۹ ایران با سیستم بهداشت آشنایی کاملی دارم و دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به عنوان یک سیستم بهداشتی قوی می‌شناسم.

این مسئول تصریح کرد: زمانی که مقرر شد طرح بسیج غربالگری کرونا فعالیت خود را آغاز کند، درست شبی بود که ماموران سازمان جهانی بهداشت به ایران آمده و قرار بود این طرح از فردای آن روز اجرا شود. بسیار خرسندیم که این موضوع را به صورت شفاف بیان و به تیم سازمان جهانی بهداشت اطمینان کرده و جویای نظر آن‌ها شدند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد، همکاری خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت ایران دارد، ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت، دچار بارش افکار درگیر شده‌ است؛ بنابراین جای تقدیر دارد که کشور ایران به صورت کاملا شفاف موضوع طرح پایلوت غربالگری استان زنجان را با ما مطرح کرده و در قسمتی از این برنامه با این سازمان مشورت کرده است.

هملمن با اشاره به نقش مهم زنجان در ادغام طرح پایلوت غربالگری کرونا، تست کرونا و رهگیری تماس با بیماران، اظهار کرد: زنجان نقش مهمی را در تریاژ بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته و پیشگام بوده و این اقدام قابل تقدیر است.

وی ضمن تشکر ویژه از رئیس انستیتو پاستور ایران، با اشاره به یکی از سخنان وی، افزود: دکتر بیگلری می‌گوید: فرق برنامه کشوری با برنامه‌ای که در استان اجرا می‌شود این است که در کشور سیاست‌ها نوشته می‌شود ولی در استان اجرا می‌شود و همیشه این ریسک وجود دارد که اگر در برنامه خطا رخ دهد، اولین بازخورد آن در استان بوده و اگر به مرحله افتخار و موفقیت برسد افتخار آن نیز به استان خواهد رسید.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه افتخار موفقیت طرح پایلوت غربالگری کرونا برای استان زنجان بوده و خواهد ماند؛ چرا که کار به این خوبی را در منطقه انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: ممنونم که این اجازه را به سازمان جهانی بهداشت دادید که این برنامه را به صورت مستندسازی مشترک انجام داده است تا بتوانیم تجربیات را نه تنها در کشورهای منطقه، بلکه در سایر کشورها نیز از ارائه دهیم تا همه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha