• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99020906425
  • خبرنگار : 50212

کریمی خبر داد:

تخصیص کود شیمیایی به سه شهرستان استان/ضرورت حمایت دولتی از فعالان حوزه دامداری و مرغداری

تخصیص کود شیمیایی به سه شهرستان استان/ضرورت حمایت دولتی از فعالان حوزه دامداری و مرغداری

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای به گردش درآمدن چرخه معیشتی فعالان حوزه دامداری و مرغداری و جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی آنها اعمال سیاست های حمایتی از سوی دولت در شرایط کنونی ضروری است.

علی اکبر کریمی در گفتگو با ایسنا، به تشریح جزئیات دیدار خود با وزیر جهادکشاورزی پرداخت و افزود: ظرفیت‌های خوبی که در استان مرکزی در حوزه کشاورزی وجود دارد نیازمند معرفی داشت از سویی باید موانع توسعه ای در مقابل این ظرفیت ها برای وزیر جدید جهادکشاورزی تشریح می شد که این نشست با همین هدف انجام شد.

وی به وضعیت صنعت دامداری و مرغداری استان مرکزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط بوجود آمده در کشور، تولیدات دامی استان امکان عرضه به بازار را نداشته و قیمت آن نیز پرداخت نمی شود و دامداران مجبور به عرضه محصولات با قیمتی کمتر از نرخ تمام شده هستند.

این نماینده مردم در خانه ملت، تصمیم گیری در خصوص مشکل عرضه تولیدات دامی استان مرکزی در ستاد تنظیم بازار و خرید محصولات دامی توسط دولت و ذخیره سازی آن را راهکار وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از صنعت دامداری و مرغداری بیان کرد و افزود: برای به گردش درآمدن چرخه معیشتی فعالان حوزه دامداری و مرغداری و جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی آنها اعمال سیاست های حمایتی از سوی دولت در شرایط کنونی ضروری است.

وی به کمبود شدید کود شیمیایی در استان مرکزی به عنوان مشکل دیگر حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اجرایی نشدن اختصاص پنج هزار تن کود شیمیایی به استان، مقرر شد این سهمیه به طور کامل با  دستور وزیر جدید جهادکشاورزی به شهرهای اراک، کمیجان و خنداب تخصیص یابد.

کریمی به نیاز شهرستان خنداب به اختصاص اعتبارات دولتی و تسهیلات ارزان قیمت برای تبدیل باغات انگور به وضعیت داربستی و تغییر از وضعیت سنتی برای بهبود در عملکرد و راندمان تولید این محصول و نیز صرفه جویی در نیاز آبی این محصول اشاره کرد و گفت: وزیر جهادکشاورزی با صدور دستوری به معاونت باغبانی خواستار انجام هماهنگی های لازم برای اعطای این تسهیلات با هماهنگی بانک کشاورزی شد.

وی به تخصیص اعتباراتی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه سامانه‌ای که برای ثبت نام دریافت تسهیلات خسارات ناشی از سیل تعریف شده بود مدتی است که بسته شده است و بسیاری از متقاضیان موفق به ثبت نام نشدند و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات خسارات سیل در استان به صورت بلاتکلیف باقی مانده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه، خواستار بازگشایی این سامانه شد و افزود: به وزیر جهادکشاورزی پیشنهاد شد چنانچه امکان بازگشایی این سامانه وجود ندارد با دستور وزیر اعتبار مذکور در سرجمع اعتبارات جهادکشاورزی استان برای امور زیرساخت از قبیل احیای قنوات، کانال کشی، احداث جاده های بین مزارع، انتقال آب و ... اضافه شود تا از این میزان اعتبار بهره برداری مفید صورت گیرد.

وی در خصوص بخشنامه بازنشستگی اجباری تعدادی از پرسنل سازمان جهادکشاورزی استان نیز گفت: با توجه به تعداد پرسنل و کمبود نیروی انسانی در جهادکشاورزی مقرر شد الزام بازنشستگی کارکنان در استان مرکزی برداشته و اجرایی نشده و پس از بررسی های لازم حقی از کارکنان این سازمان تضییع نشود.

کریمی از دعوت وزیر جهاد کشاوزری برای سفر به استان مرکزی به منظور آشنایی با ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و موانع پیش رو خبر داد و افزود: قرار بر این شد که وزیر جهادکشاورزی در اولین فرصت به استان مرکزی سفر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha